Morcos kávé

Magyarország a Fidesz gyarmata

Orbán Viktor feudális hűbérbirtokot csinált az országból

2018. szeptember 05. - Kávésember

Minden 2010-ben indult. A jelenlegi miniszterelnök akkor használta először az azóta legendássá vált szót: fülkeforradalom. Akkor még sokak számára nem volt világos, mire is gondol valójában, mostanra viszont egyértelmű: feudális hűbérbirtokot csinálni az országból.

A Fidesz 8 éve nem megnyerte a választást, hanem ajándékba kapta. Az MSZP és Gyurcsány egy cikluson át tartó ámokfutása után teljesen mindegy volt, hogy mit ígér a választóknak, mivel kampányol vagy kampányol-e egyáltalán, mindenképp nyert volna. Érdemes belelapozni az akkori programjába, mindenki pontosan tudta, hogy azokból, ami ott le van írva semmi sem fog megvalósulni, mint ahogy legnagyobb részükből nem is lett semmi. A szocialista vezetés 4 év alatt csődközeli helyzetbe kormányozta az országot, kézenfekvő volt, hogy az emberek el akarták zavarni őket és ugyanúgy adta magát, hogy a Fidesz lesz a befutó, egész egyszerűen azért, mert akkor nem volt más alternatíva.

A módszer

Egy országot kétféleképpen lehet meghódítani. Az első a klasszikus katonai invázió, a hadsereggel elfoglalod a stratégiai pontokat, erővel eltávolítod a vezetést, a saját embereidet emeled pozícióba. Mindenki ismeri, ezt nevezzük megszállásnak. Gyors és egyszerű, ám van egy nagy hibája: soha nem tartós, mert azonnali és zsigeri gyűlöletet vált ki az emberekből, egyből beindul az ösztönös válaszreakció: föld alatti szervezkedés, forradalom és szabadságharc. A történelem jól megtanított minket erre, a múlt század második fele ezzel telt.
A második ennél jóval kifinomultabb. Lassú és bonyolult folyamat, két, egymással párhuzamos csapásirány mentén halad és messze a leghatásosabb: a gazdasági hatalmat és a sajtót kell megszerezni, el kell érni, hogy a nép jelentős részének a megélhetése tőled függjön, illetve a tömegtájékoztatás felhasználásával félre kell őket vezetni.

Meglátni a lehetőséget

A Fidesz remekül felismerte, hogy uralmát hosszú távon ez alapozhatja meg, melyhez két óriási segítséget is kapott: egy világméretű pénzügyi összeomlást és az Unió támogatási és felzárkóztatási rendszerét. Az akkor még javában tartó válság okán bármit le tudtak nyomni az emberek torkán, ezzel párhuzamosan pedig akármit megígérhettek, a társadalom hitt nekik, mert hinni akart. Mára kiderült, hogy egyáltalán nem sikerült enyhíteni a problémán, mégis ott hagyták az embereket az út szélén, gőzerővel folynak a kilakoltatások, az államadósság folyamatosan és kitartóan növekszik, az euró árfolyama rekord közeli szinten van. Persze ebben sok minden egyéb is közrejátszott, de tény, hogy a kabinet rendkívül rosszul kezelte a helyzetet és azóta se tettek érdemi lépéseket a megoldás felé. Az uniós pénz viszont változatlanul érkezett az országba, melynek felhasználását hosszú ideig nem, vagy elégtelenül ellenőrizték, így semmi sem akadályozta meg Orbánékat abban, hogy a saját szájízük szerint osszák szét a saját csatlósaik között, mely megteremtette az alapot gazdasági holdudvaruk kiépítéséhez. Ez a folyamat a mai napig tart, és bár tettek ez irányú lépéseket a túlzott nemzetközi bürokrácia miatt változatlanul nincs az Uniónak hathatós eszköze ennek megállítására vagy mérséklésére.

Az alapok lefektetése

Kezdődött a választási körzetek átrajzolásával, melyeket méterre úgy alakítottak ki, hogy mind az önkormányzati, mind az országgyűlési választásokon feléjük lejtsen a pálya. Az elején a helyhatósági volt a lényegesebb, elengedhetetlen volt, hogy minél több pozíciót szerezzenek, ezzel helyi szinten biztosítsák a saját földesuraik lokális uralmát. Erre a nyilvánvaló okokon túl a későbbiekben bevezetésre került közmunkaprogram miatt volt szükség, gyakorlatilag a Fidesz vált több tízezer ember közvetlen munkáltatójává. A rendszer sajátossága, hogy aki oda egyszer bekerül semmilyen kitörési lehetősége nem marad, biztosan és óhatatlanul hosszú időre ki lesz szolgáltatva a kormánypárti polgármestereknek. Ez volt a cél, a társadalom legalsó részének a megélhetését újkori feudális módon függvényévé tenni a mindenkori végrehajtó hatalomnak.

Nagyban játszani

Az elejétől fogva az volt a végső cél, hogy minden gazdasági hatalom egy kézben, Orbán Viktor kizárólagos irányítása alatt összpontosuljon. Ehhez szükség volt egy olyan oligarcha- és strómanhálózat létrehozására, mely lépcsőzetes elrendezésben a piac minden szegmenségben jelen van. Régi mondás, hogy aki az állammal üzletel az mindig jól jár, ők továbbgondolták ezt a tézist: miért kereskedjünk magáncégekkel, ha kereskedhetünk önmagunkkal is? Tehát nekiálltak állami és látszólag magán, de a párthoz ezer szállal kötődő kriptofideszes vállalatokat létrehozni illetve a hűbérurak elkezdtek felvásárolni számtalan kis és nagy céget, melyek régi szereplőként voltak jelen a piacon és egyszerűbb volt ezeket működtetni mint újakat alapítani. Ez az óriási és egyre növekvő családi vállalkozás szépen begyűrűzött az üzleti élet minden szegmensébe és bekebelezett mindent, amire szüksége volt. Mostanra eljutottunk odáig, hogy az építőipar, a kereskedelem, a különböző szolgáltatási ágazatok, a vendéglátás, a sport és minden egyéb a közvetlen irányításuk alá került vagy tőlük függ.

Média

Ezeken túl a legfontosabb a tömegtájékoztatás uralmuk alá hajtása volt. Minden autoriter rendszer egyik legfőbb ismérve a harsogó propaganda, annak az egyértelművé tétele, hogy egy igazság létezik, az én igazságom. Lépésről lépésre megvásárolták vagy einstandolták az egész vidéki sajtót, helyi és országos rádiókat és televíziókat, szervilis, korrupt és emiatt lojális embereket helyeztek ezek élére és különböző csatornákon, de főleg állami hirdetéseken keresztül számolatlanul öntik az adóforintokat a fenntartásukra, hiszen önerőből ezek közül egyik sem piacképes, csak és kizárólag a hatalom kiszolgálása érdekében van rájuk szükség. Három konkrét céljuk van, a kormány nem létező eredményeit közvetíteni, az ellenzéket szidni és hazugságokat terjeszteni róluk és félelemben tartani a lakosságot.

Orbán a hódító

Ma Orbán Viktor nem Magyarország miniszterelnöke, sokkal inkább a legfőbb földesura. 8 év alatt szisztematikusan kiépítette elképesztő gazdasági hatalmát, és pontosan meghatározta mekkora létszám kell ennek megtartásához. Darabra ki van számolva az a létszám, hogy hány embert kell sakkban tartani a közmunkával, hány ember kell alkalmaznia a szövevényes céghálózatában, hány embernek kell fizetést vagy kenőpénzt adnia, amivel irányítani tudja őket. Patikamérlegen kigrammolt csomagokkal operál, látszat- és hangulatjavító intézkedések sokaságának bevezetésével tartja a közhangulatot olyan szinten, ami bár forrong, de még éppen nem üti át az ingerküszöböt. Ez nem saját találmány, lényegében a középkori államberendezkedés és a kádári "puha" diktatúra sajátos keveréke, melyet jó érzékkel ültetett át a mai viszonyokba és borította rá az (ál)demokrácia köpenyét. A migráció már csak hab volt a tortán, aminek segítségével el lehetett terelni a figyelmet minderről, és ami még mindig remekül működik.

Magyarország megszállás alatt van. Nem masíroznak katonák az utcákon, nincs kijárási tilalom, nem egy idegen hatalom foglalta el az országot, hanem belülről rohasztják, egy új uralkodó osztály kiépülése zajlik, mely sokkal stabilabb lábakon áll, mint bármely erőszakszervezet. De ez nem jelenti azt, hogy megdönthetetlen. Nem jelenti azt sem, hogy örökké fog tartani. Maradtak még józanul gondolkodó emberek, újságírók, közéleti és értelmiségi személyiségek, akiknek a felelőssége, hogy minden lehetséges módon tájékoztatást nyújtsanak és elmagyarázzák mindenkinek, mi folyik a szemük előtt, és valódi opciót szolgáltasson ahelyett a nemzetpusztítás helyett, amit NER-nek hívnak. Házról házra, utcáról utcára kell megállítani a Fidesz tombolását, melyben óriási szerepe lesz a közelgő önkormányzati választásoknak, mert ott sokkal közvetlenebb a kontaktus, az ellenzéki pártok képviselőinek a sokkal kisebb választókerületek okán lehetősége van élő kapcsolatot fenntartani a szavazópolgárokkal. Ebbe kell fektetni minden energiát, olyan programot és olyan narratívát kell kialakítani, mely pontról pontra végighalad a rendszerszintű visszásságokon és helyettük igazi és valós alternatívát kínál.

A bejegyzés trackback címe:

https://morcoskave.blog.hu/api/trackback/id/tr7914223215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZX 2018.09.06. 16:18:16

@6.Lenin: Annyira nemzettársaink, hogy egy kurva szót sem beszélnek magyarul, mert nem azok. Azt meg hadd ne meséljem már el, hogy egy csak férfiakból álló tömeg hosszú ideje nő nélkül pont egyformán viselkedik akármi a vallása és akárhonnan jött. Kérdezd csak meg a nagymamád mit tud mesélni a szovjet katonákról a 2. világháború idejéből vagy utánról.

Attilajukkaja 2018.09.06. 16:21:18

@6.Lenin:
" ha ma itthon nem tudsz megélni, kint se fox."
Ilyet csak az próbál bemesélni másoknak, aki még soha nem dolgozott külföldön. :o)))

"Kint tagadd le hogy magyar vagy, nem szeretnék szégyenkezni, ha véletlenül arra járnék kirándulni."
Mi a bajod a kinti magyarokkal? Nemrég a britek még jó véleménnyel voltak róluk. Miben változott a helyzet?

6.Lenin 2018.09.06. 16:24:42

@ZX:

Szerintem a lányaidnak kiváló kereseti lehetőség akkor az a környék, meg a nejednek is lehetnek ott siker élményei, némi anyagi mellékessel. Persze ma már a gender nem sokat jelent. Te is, a fiaiddal is kihasználhatjátok.
Ha már a nagyimat így szóba hoztad.

Emmett Brown 2018.09.06. 16:27:41

@6.Lenin: ebből is látszik, hogy mennyire fogalmad sincs arról, hogy mi a gender, és csak random sértésnek próbálod meg használni, ami egyszerűen nevetségessé tesz.

6.Lenin 2018.09.06. 16:28:12

@werinter:

Jó utat, ha kimegyek a klotyó ragyogjon, kényes vagyok a tisztaságra. hátha ott jön rám, ahol te leszel a kaki menedzser.

ZX 2018.09.06. 16:33:20

@6.Lenin: Lányom nincs, úgyhogy a tieidnek szabad a pálya. Nagyid biztos ad majd nekik jótanácsot a derék ukrán legényekkel kapcsolatban.

6.Lenin 2018.09.06. 16:34:14

@Emmett Brown:

Bocs, de nekem fogalmam sincs, hogy ZX tulajdonképpen micsoda is, igaz nem is nagyon érdekel, hogy ezt a társadalomban miként hasznosítja hétköznapokon, vagy ünnepnapokon. Vagy akármikor.

Attilajukkaja 2018.09.06. 16:37:34

@6.Lenin:
"Persze ma már a gender nem sokat jelent. "
Pont, hogy ma jelent sokat! Sokkal többet, mint régebben. :o)))))))
Persze csak annak, aki érti is, hogy miről van szó.

Emmett Brown 2018.09.06. 16:48:01

@6.Lenin: tudsz te ha megerőlteted magad.

ZX 2018.09.06. 16:48:59

@6.Lenin: Elfelejtettél váltani a Váradi János nickedre trollocska.

6.Lenin 2018.09.06. 16:50:47

-Elnézést Valami, de ide nem szabad vízilóval bejönni.
-Ő Gizike, az élettársam!
-Sajnálom, de neki nincs mit felszolgálnunk.
-Nem baj, nem éhes, csak énekelni szeretne nekem, míg én kávézom.
-Rendben, akkor kövessenek.

6.Lenin 2018.09.06. 16:55:43

@ZX:

Miért váltanék, te szerencsétlen barom. Nekem ilyesmikre nincs lelki igényem, Én nem hozzátok tartozom, nem itt élem ki a lelki nyomoromat.

Kíváncsi vagyok mások véleményére, kérdeztelek, de nem tudtál válaszolni, aztán ilyen bárgyú dogokkal jössz nekem. Szerencsétlen barom. Te akartad, hogy ez legyen belőle.

ZX 2018.09.06. 17:06:02

@6.Lenin: Ja, akkor csak ugyanolyan faszkalap vagy?

6.Lenin 2018.09.06. 17:08:41

@ZX:

Ne erőlködj, nálam kiestél. Nem mintha ez sokat jelentene neked, gondolom, és ezen valahogy nem is csodálkozom. A nyáladat meg időnként töröld le.

Attilajukkaja 2018.09.06. 17:13:31

@6.Lenin: @ZX:
" Én nem hozzátok tartozom, nem itt élem ki a lelki nyomoromat."
" Szerencsétlen barom. "
" A nyáladat meg időnként töröld le."

Ááááá! Nem is itt éli ki a lelki nyomorát! :o)))))

ZX 2018.09.06. 17:15:35

@6.Lenin: Hű de sajnálom...ja nem. Értelmesen nem tudtál válaszolni, a propagandaszövegből meg nem kérek. Amúgy meg te többet vagy itt mint én, szóval ne akard megmagyarázni ami nyilvánvaló.

Attilajukkaja 2018.09.06. 17:44:10

@maxval balcán bircaman:
"Amíg a cél igaz, nem gond a taktikázás."
Akkor nálad mit jelent az, hogy "amíg a cél igaz, nem gond a taktikázás"?

Attilajukkaja 2018.09.06. 18:05:55

@maxval balcán bircaman:
Erre mondtam, hogy minden esetet egyedileg kell elbírálni. Mert mindenki szokott taktikázni, vagyis mindenki pragmatikus a napi politikában.
Nem értem, minek írsz ilyen semmitmondó közhelyeket. Na mindegy, ennyi elég ebből.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.06. 18:13:42

@Attilajukkaja:

Liberó módszer másban a szálkát is felróni, míg a saját politikában a gerendát se észrevenni.

De ez ugyanígy megy a magukat nyíltan vállaló antiliberális civilek ellen is. Én pl. számtalanszor voltam már hibáztatva:
- miért beszélek Soros ellen, ha egyszer pénzt kaptam tőle 1992-ben,
- miért dolgozom nyugati multiknál,
- miért használom az állítólag liberális internetet, stb.
pedig ezek még szálkák se.

werinter 2018.09.06. 18:22:15

@6.Lenin: Mondtam már, a hozzád hasonló debileket nem fogják kiengedni ebből az országból :)

6.Lenin 2018.09.06. 18:28:36

@werinter:

Hamarább voltam nyugaton, mint te, és nem klozetot pucolni, vagy mosogatni.
Ismerem ezt a témát, jó néhány ismerősöm dolgozik/dolgozott kint. 56 osok is.
Nem veszek be minden süketelést.
De, hogy őszinte legyek, legyen szerencséd, de majd meglátod magad is, hogy a szar ott is büdös, nem mogyorókrém.

Attilajukkaja 2018.09.06. 18:30:52

@maxval balcán bircaman:
"Liberó módszer másban a szálkát is felróni, míg a saját politikában a gerendát se észrevenni."
Már megint ilyen szép körmondatokkal jössz a semmiért. :o)))
Nem libero módszer, hanem egy általános emberi tulajdonság, ami téged is sokban érint.

"Én pl. számtalanszor voltam már hibáztatva"
Én is, nagy ügy. Igaz, nem olyasmikért, amiért te, mert nem szoktam abba a tenyérbe köpni, amelyikből etetnek.
Nyugodtan írjál, de sajnos már csak holnap fogok tudni válaszolni, mert mennem kell. !Hasta Mañana, Señor!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.06. 18:33:50

@Attilajukkaja:

Szóval te rabszolga vagy: aki fizet neked, annak életed végéig tisztelegsz?

citrix 2018.09.07. 07:15:49

@maxval balcán bircaman: A FÁK a diktátorok vezette posztszovjet tagköztársaságokból alakult. Úgy függetlenek mint Tiborcz és családja saját lábon áll. Oroszország és a FÁK maradjanak minél messzebb innen, lógjanak egymás csöcsén és szidják a hanyatló nyugatot. Miközben mindegyik a hanyatló nyugat pénzéből él mivel a gázt és olajat, fát és egyéb természeti kincseket oda adnak el dollárért és euróért. Ebből élnek, ebből villognak Orbán előtt és dőzsöl a helyi diktátor vircsaftja. A kutya se akar oda menni.

citrix 2018.09.07. 07:21:40

@maxval balcán bircaman: "aki fizet neked, annak életed végéig tisztelegsz?"
Ez annyira szép, egy vallomásnak is tökéletes ahogy Putyin iránt érzel :-) El tudom képzelni ahogy előveszed a képét és babusgatod, csókolgatod minden este lefekvés előtt. És vele álmodsz ahogy összebújtok édesen. Annyira szép hogy igaz kell legyen.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.09.07. 07:28:16

@citrix:

Minden FÁK-tagállam teljesen független.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.09.07. 07:28:56

@citrix:

Még sose kaptam pénzt Putyintól.

citrix 2018.09.07. 07:40:19

@balcán maxval bircaman: Ezt mondom én is, a FÁK független mint Tiborcz és famíliája is saját lábon áll. Hihető. Putyintól elhiszem hogy nem kaptál pénzt, nem is feltételezem hogy személyesen találkoztok és átadja a borítékot.... Ha érdek nélkül teszed, azt úgy hívják: tiszta szerelem. Szép is az, nem is akarom érzelmeiteket megzavarni, ez magánügy kettőtök közt. Nekem csak az a lényeg hogy az oroszok és a FÁK sok ezer kilométerre legyen határainktól.

citrix 2018.09.07. 08:30:59

@balcán maxval bircaman: A Független Államok Közössége, rövidítve: FÁK (oroszul: Содружество Независимых Государств (СНГ), latin betűkkel: Szodruzsesztvo Nyezaviszimih Goszudarsztv) egy nemzetközi szervezet vagy szövetség, amely a volt Szovjetunió 15 tagállamának (az ún. szovjet utódállamoknak) a többségét tömöríti.
Elolvastam. Van hozzáfűzni valód? Posztszovjet tagköztársaságok szovjetorosz, antidemokratikus, elnyomó berendezkedéssel. Közünk ne legyen hozzájuk SOHA!

citrix 2018.09.07. 08:54:36

@balcán maxval bircaman: Содружество Независимых Государств (СНГ
Közünk nincs és ne is legyen hozzájuk. Putyin haverjai, összenő ami összetartozik.
Mi az EU tagországa vagyunk és a FÁK maradjon meg magának. NATO katonai szövetségbe tartozunk és nem putyinisztán katonai szövetségbe.
Áruld már el, mi a jó fene az ami ilyen mérhetetlen lojalitásra/imádatra késztet szovjetoroszország iránt? Még sehol nem hallottam olyanról aki oda vágyakozott volna. Még te is a bolgároknál csücsülsz és innen nyomod a putyini propagandát. Miért nem költözöl hozzá közelebb, abba az országba amit szívvel-lélekkel szeretsz? Nem értem, nem értem.

6.Lenin 2018.09.07. 09:08:23

@citrix:

És mennyivel jobb - a magyar kisembernek- egy német gyarmatnak lenni? Színesebbek a gyöngyök?
Mennyivel jobbak a kilóra megvett uniós bürokraták?

"Mi az EU tagországa vagyunk " pontosan akkora a súlyunk, mint a szoc. táborban volt, talán még annyira sem.

Attilajukkaja 2018.09.07. 09:40:49

@maxval balcán bircaman:
"Szóval te rabszolga vagy: aki fizet neked, annak életed végéig tisztelegsz?"
Nem tudom, ezt miféle Birca logika alapján következtetted ki, de ha valaki nem köp abba a tenyérbe, amelyből etetik, nem a rabszolgaság szinonimája. Ha nem tetszik a munkaadóm, akkor továbbállok, de tisztességtelen dolognak tartom nyújtani a markomat a pénzért, elfogadni a segítséget, aztán meg sunyin seggbe rúgni az adományozót, amikor az nem látja.

"A mi szerepünk a frontharc"
Az a gond, hogy ti folyton csak harcolni akartok, hadban állni valakivel. Olyanokkal is, a kik nektek semmit sem ártanak (LGBTQ, liberális művészek, polgárjogi aktivisták, stb). A békés együttélésre még sohasem gondoltál?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 09:44:22

@Attilajukkaja:

Nem jó dolog az álságos béke. Béke azzal lehet, aki nem akarja rád kényszeríteni akaratát.

Attilajukkaja 2018.09.07. 10:02:00

@maxval balcán bircaman:
"A volt munkaadó ellen szabad beszélni?"
Igen, ha az megérdemli. Nyilván nem véletlenül hagyja ott valaki.

"Béke azzal lehet, aki nem akarja rád kényszeríteni akaratát."
Nagyon nagy igazság. Ezért nem értek sokakat, akik ugyan bírálják Orbánt az önkényessége miatt, mégis rá szavaznak.
Az általam felhozott példák, szervezetek egyike sem tesz ilyet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 10:12:12

@Attilajukkaja:

Azaz lehet Sorost szidni, ha az ember ösztondíjasa volt. Egyetértek.

Az általad említett szervezetek agresszívak, nem tűrnek ellenvéleményt.

Attilajukkaja 2018.09.07. 10:27:18

@maxval balcán bircaman:
"Azaz lehet Sorost szidni, ha az ember ösztondíjasa volt. "
Lehet, ha valami olyasmiért szidjuk, amit mi magunk annak idején nem használtunk ki. De ha a nyílt társadalom politikáját használtuk annak idején ki gazdaságilag és politikailag is, akkor gerinctelenségre utal ugyanezért utólag kritizálni az adományozót.

"Az általad említett szervezetek agresszívak, nem tűrnek ellenvéleményt."
A polgárjogi aktivisták a jogot védik, amit nem maguk találnak ki. Ebben ugye nem is lehet ellenvélemény, mert a jogszabályokat vagy betartják, vagy nem.
A többiek meg miért ne tűrnének meg ellenvéleményt, miért lennének agresszívak? Mert hallatják a hangukat? Hányszor mondta azt Esterházy Péter vagy Parti-Nagy Lajos, hogy tiltsák be Csurkát? Hányszor követelte egy LGBTQ aktivista, hogy bárkit is korlátozzanak jogaikban csak azért, mert hetero?
Ilyen agresszív és ellenvéleményt nem tűrő viselkedést csakis a kormánypártiaktól és egyes egyházak képviselőitől tapasztaltam.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 10:31:51

@Attilajukkaja:

Gerinctelenség mást gondolni két különböző időpontban ugyanarról?

A liberális eszmével pont az a gond, hogy minden mást szalonképtelennek nyilvánít, a tiszta ész nevében. Ez éppen a nyílt társadalom eszméje esetében látványos: Popper gyakorlatilag áthúz mindent, ami szerinte nem áll racionális.

Attilajukkaja 2018.09.07. 11:00:15

@maxval balcán bircaman:
"Gerinctelenség mást gondolni két különböző időpontban ugyanarról?"
Igen főleg úgy, hogy azt többször is kihasználtuk a magunk javára. Álságos dolog addig lenni liberálisnak és Nyugat barátnak, amíg azok segítenek a hatalomra jutásban, azután meg megalománként elkezdeni támadni őket. Csak azért, mert ettől még több hatalmat remélünk. Tudom, tudom. Te az ilyen köpönyegforgató viselkedést pragmatizmusnak szereted nevezni. De hát a cezaromániás apró emberek mind ilyenek.
És még mielőtt belekötnél, az apró jelzőt nem Orbán termetére értettem.

"A liberális eszmével pont az a gond, hogy minden mást szalonképtelennek nyilvánít, a tiszta ész nevében."
Ez a te téves elképzelésed a liberalizmusról. Ha így lenne, akkor Orbán lenne a legliberálisabb politikus az akólban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 11:08:25

@Attilajukkaja:

Érdekből változni mindig gerinctelenség, ez nyilvánvaló, dehát nem erről beszéltünk.

Attilajukkaja 2018.09.07. 11:10:41

@maxval balcán bircaman:
"Érdekből változni mindig gerinctelenség"
Orbán viszont folyamatosan ezt teszi.

"nem erről beszéltünk"
TE miről beszéltél? Eddig csak nagyon általános kérdéseket, állításokat írtál. Ami konkrétabb volt, arra konkrétan is válaszoltam.

Attilajukkaja 2018.09.07. 11:25:35

@maxval balcán bircaman:
"Nem tapasztatam ilyesmit Orbán esetében"
Akkor nem figyeltél eléggé.
Orbán mindig ahhoz dörgölődzik, akitől a hatalma megerősítését reméli. Ha kell, akkor a Nyugathoz, ha kell, akkor Putyinhoz vagy más diktátorhoz. Ha kell, azzal vág fel (hamisan), hogy ő űzte ki Magyarországról az oroszokat, ha kell, újra nekik adósítja el az országot. Te ebből persze semmit sem tapasztaltál! :o)))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 11:30:02

@Attilajukkaja:

S az nem lehet, hogy Orbán egyszerűen másképp látja a dolgokat, mint korábban?

6.Lenin 2018.09.07. 11:31:27

Mi a "liberalizmus ma Európában? Más vélemény nem létezhet. Akiknek van, ki kell rekeszteni. Csak egy vélemény létezhet, az övék.

index.hu/kulfold/2018/09/06/vizsgalat_flamand_ifjusagi_mozgalom_dries-van-langenhove/
És lehetne sorolni napokig.

Attilajukkaja 2018.09.07. 11:51:21

@maxval balcán bircaman:
"S az nem lehet, hogy Orbán egyszerűen másképp látja a dolgokat, mint korábban?"
Nem tudom, de szerintem nem. Véleményem szerint akkor is egy opportunista szemléletű ember volt és ma is az. Senki és semmi nem érdekli, mert csak a hatalomvágy hajtja.
Különben miért nyilatkozná ma egyik nap ezt, a rákövetkező nap meg az ellenkezőjét? Nyilván azért, mert két kapura játszik egyszerre. :o)

Attilajukkaja 2018.09.07. 12:08:44

@maxval balcán bircaman:
"A hatalmon lévő politikus sose lehet teljesen őszinte."
Vagyis összevissza lehet beszélni?
Amúgy a diplomácia, a politizálás nem azt jelenti, hogy össze-vissza lehet deklaráltan hazudozni (ne azt figyeljék, amit mondok!), hanem hogy az igazsággal is lehet taktikázni. De ezt te nálam sokkal jobban tudod!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 12:13:27

@Attilajukkaja:

A hazudozás része a politikának.

Ezért nem a szöveget kell nézni, hanem a tetteket.

ZX 2018.09.07. 12:23:45

@maxval balcán bircaman: A tetteket nézzük. Lopnak, csalnak.

Attilajukkaja 2018.09.07. 12:31:46

@maxval balcán bircaman:
"A hazudozás része a politikának."
A te általad támogatott politikának szerves része! Amúgy meg nem az.
Számotokra természetes a lopás és a hazudozás, mert más módon nem tudna fennmaradni Orbán sem.

Attilajukkaja 2018.09.07. 12:42:33

@maxval balcán bircaman:
"Mindegyiknek az. Nincs kivétel."
Ezzel próbálod mentegetni az általad támogatott tolvaj kormány elvtelen és hazug politikáját. Tőled nem is vártam mást. Számodra csak addig bűn a lopás és a hazugság, amíg nem a te érdekeidet szolgálja. Mert az egy "igaz célt" szolgál, nem igaz?
A politikának egyáltalán nem része a hazudozás és a lopás, akármit is próbálsz bemagyarázni magadnak. Még akkor sem, ha Bulgáriában vagy Magyarországon ez volt a bevett szokás a közelmúltban. Ha ezt te vagy sokan mások megértik, akkor mehet végre végbe nálunk is egy igazi rendszerváltás. Addig pedig csak a bircák uralják a magyar posványt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 12:48:58

@Attilajukkaja:

Nme mentegetek senkit. Ugyanezt a ballibeknek se róvom fel.

Az érdekel, ki mit cselekszik a közjóért, més nem számít.

ZX 2018.09.07. 13:01:22

@maxval balcán bircaman: "Ballib pártszemüvegen keresztül nézve."

A lopás bármilyen szemüvegen keresztül nézve lopás.

Attilajukkaja 2018.09.07. 13:08:39

@maxval balcán bircaman:
"Az érdekel, ki mit cselekszik a közjóért, més nem számít."
Számodra mit jelent a közjó? Mert a magyar emberek érdekei neked semmit nem számítanak, az nyilvánvaló.

"A kapitalizmus lopásra épül."
Indokold meg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 13:19:06

@Attilajukkaja:

A közjó az, ami fenntarthatóan segíti a lehető legtöbb ember életét. Ez az állam célja: segítse a lakosság életét.

A kapitalizmus alaphibája: a gazemberséget díjazza az emberek kárán. Az emberi rosszasságból értéket csinált.

Bravehearth 2018.09.07. 13:36:11

@Attilajukkaja: "A politikának egyáltalán nem része a hazudozás és a lopás, akármit is próbálsz bemagyarázni magadnak."

Mindig is része volt és a liberális demokráciákban is szerves része mindkettő a politikának. A tények ezt mutatják. Akármit is próbálsz bemagyarázni magadnak és másoknak.
B.

Attilajukkaja 2018.09.07. 13:42:00

@maxval balcán bircaman:
"A közjó az, ami fenntarthatóan segíti a lehető legtöbb ember életét."
Már megint csak általánosságokat, semmitmondó közhelyeket írsz. Vagyis semmit nem mondasz, csak amit a szótár is leír.

"A kapitalizmus alaphibája: a gazemberséget díjazza az emberek kárán. Az emberi rosszasságból értéket csinált."
Kértelek, hogy indokold az állításodat. Ha nem megy, akkor ne erőltesd, mert most nem egy marxista vizsgán vagy. Én értelmes választ várok tőled, nem egy ilyen általános hablagyot a kapitalizmus rosszaságáról. Ennél értelmesebb ember vagy!!!!! Tedd félre a régi marxista brosúrákat és próbálj meg megfogalmazni egy saját véleményt! Legalább most az egyszer!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 13:50:06

@Attilajukkaja:

Mi a közjó, ha nem az, amit leírtam? Mi az állam célja? A lakosság életének fenntartása, mi egyéb?

Kapitalizmus - az az alapállítás, hogy az emberi rosszat nem megoldani kell, hanem felhasználni. Lásd, a liberalizmus egyik alaptétele, hogy az egyéni önzés hasznos, mert előre visz, s rossz eredménye kezelhető, mivel a sok egyéni rossz egymást korlátozza.

Attilajukkaja 2018.09.07. 13:59:18

@maxval balcán bircaman:
"Mi a közjó, ha nem az, amit leírtam? Mi az állam célja? A lakosság életének fenntartása, mi egyéb?"
Ezek általános, semmitmondó definíciók. Ezekre nincs szükségem. A kérdés, hogy az adott országban, az adott helyzetben mi a közjó.
Te most éppen azt tartod közjónak, ha Putyinnak hódol be Magyarország, én meg nem.

"Kapitalizmus - az az alapállítás, hogy az emberi rosszat nem megoldani kell, hanem felhasználni. Lásd, a liberalizmus egyik alaptétele, hogy az egyéni önzés hasznos, mert előre visz, s rossz eredménye kezelhető, mivel a sok egyéni rossz egymást korlátozza."
Bla-bla-bla. Semmit nem mondasz ezzel, csak leírod a téveszméidet. Tőled picit többet vártam ennél!

Attilajukkaja 2018.09.07. 14:06:43

@ZX:
"Hazudsz, komcsi birka!"
Ez most mire volt jó????? :o))))

ZX 2018.09.07. 14:17:52

@Attilajukkaja: Te értelmesen próbálsz vitatkozni ez olyan emberrel akivel lehetetlenség. Vagy nem vitatkoztál még vele éveken keresztül hogy aztán holnap újra jöjjön és ballibezzen?

Attilajukkaja 2018.09.07. 14:28:39

@ZX:
"Te értelmesen próbálsz vitatkozni ez olyan emberrel akivel lehetetlenség."
Sajnálom, ezt tanultam otthon. :o)
Tudom, hogy nem fogom SOHA meggyőzni, de legalább kulturált módon vitatkozom vele. Nekem ez sokat megér. Érdekes módon, egy idő után ezt Birca is megértette (pedig ez nem volt mindig így!)! A vagdalkozás és anyázás tényleg nem vezet sehova. Ez is egy meggyőződésem. Szeretném, ha a beszélgetések során mindenki elkerülné az alpári stílust, ... de tudom, hogy ez csak egy vágyálom. :o)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 14:30:41

@Attilajukkaja:

Sokszor leírtam már erre a választ.

Az 1990-ben választott modell káros, le kell térni róla. Ez egy.

A másik: a nyugat gyengülése elemi érdekünk.

Orbánék nagyjából helyesen lépnek ebbe az irányba. Ezért támogatom őket, hibáik ellenére.

Adam Smith írja amit mondok a kapitalizmusról.

ZX 2018.09.07. 14:37:39

@maxval balcán bircaman: Soros-vitéz? Hahhaha. Soros téged előbb támogatna pénzzel mint engem. Szerintem van olyan alapítványa amelyik fogyatékosokkal fogalkozok. :D

ZX 2018.09.07. 14:38:29

@Attilajukkaja: Sajnos én már meguntam, hogy bármit mondok arra ballib, soros meg gyurcsány a válasz.

Attilajukkaja 2018.09.07. 14:40:16

@maxval balcán bircaman:
"Az 1990-ben választott modell káros, le kell térni róla."
Ez igaz. Sokat kell javítani Antall elképzelésein.

"a nyugat gyengülése elemi érdekünk."
Tudom, mert te Putyin előrenyomulását akarod. Akkor is, ha ez a magyaroknak nagy kárt okozott eddig is, és ezek után is azt fog.

"Orbánék nagyjából helyesen lépnek ebbe az irányba. Ezért támogatom őket"
Neked mindent megér, hogy Putyin megerősödjön. Csak azt nem értem, miért, ha nem ők fizetik a 24/7 órás napi oroszbarát hozzáaszólásaidat.

Attilajukkaja 2018.09.07. 14:43:44

@ZX:
"Sajnos én már meguntam, hogy bármit mondok arra ballib, soros meg gyurcsány a válasz."
Ezt én is unom, ... de túllépek a kicsinyességeken. Legyen ez az ő szegénységi bizonyítványuk. Nem muszáj lemenni kutyába. :o))

Attilajukkaja 2018.09.07. 14:44:58

@maxval balcán bircaman:
"Alapérdekünk Oroszország és Kína erősödése"
Már megint írtál egy semmitmondó tőmondatot.
Már miért lenne érdekünk?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 14:49:00

@Attilajukkaja:

A nyugat szívja vérünket.
A nyugat gyengüléséhez kell mások erősödése.
Plusz a keresztény Oroszo. erősödése plusz segítő elem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 14:50:00

@ZX:

Ez van. Bármit mondunk, nálatok a válasz Zorbán "lopása", Mészáros, a homokosok, Európa, a szabad piac.

ZX 2018.09.07. 14:53:49

@maxval balcán bircaman: Menj haza, túl hosszú volt a műszak, már magad sem tudod miket beszélsz össze-vissza.

ZX 2018.09.07. 15:07:01

@maxval balcán bircaman: Romkocsma erre nincs, a seggtánc viszont bejön a didi bárban. :D

Attilajukkaja 2018.09.07. 15:10:39

@maxval balcán bircaman:
"A nyugat szívja vérünket."
Egy kis ország vagyunk, amely nem rendelkezik független gazdasággal. Az utóbbi időkben mindig is másoktól függtünk. Ezt tudomásul kell vennünk. Az utóbbi évtizedekben az a kérdés merült fel, hogy kitől szeretnénk függeni. A magyar társadalom nagy része az EU-t választotta, és a NATO-t. Amíg egyik kormány sem lesz hajlandó pénzt és energiát szánni egy ütősebb magyar ipar kialakítására, addig ez a függőség meg is marad.
A nyugat tényleg szívja a vérünket, amibe Orbán is teljes mellszélességgel és örömmel beleáll. De a Nyugat ugyanakkor hoz is ide munkahelyeket és az oktatásba is beszáll, míg az oroszoktól semmi hasonlót nem várhatunk.
Vagyis a mi választásunk, hogy kinek dolgozunk be, ha már saját magunk képtelenek vagyunk megállni a saját lábunkon.

"A nyugat gyengüléséhez kell mások erősödése."
A kérdés, hogy mások erősödése mennyire jó Magyarországnak. Putyinnak nyilván nagyon jó, ezen munkálkodik Orbán is. Magyarországnak szerintem nagyon nem jó, mert már megint távolodunk attól az Európától, amit sok magyar ember vizionált magának.
Az ilyen semmitmondó tőmondataid sajnos csak azokra a brosúrákra emlékeztetnek, amit annak idején kiadtak a párttagoknak, hogy oktassák a tömeget. Elég sokat elárulnak rólad.

"Plusz a keresztény Oroszo. erősödése plusz segítő elem."
Kinek? És miért? Megint mit mond a brosúra?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 15:16:26

@Attilajukkaja:

Mára látjuk: nem jött be a választás. A nyugat becsapott minket. Innen a változás igénye. A módszerekről, a részletekről lehet vitázni, a lényeg: a ballib országrontás (1990-2010) időszakét nem akarjuk vissza.

A keresztény értékek feléledése segít a modernitás leküzdésében, ezért fontos a nem-keresztényeknek is.

ZX 2018.09.07. 15:17:47

@Attilajukkaja: "Az ilyen semmitmondó tőmondataid sajnos csak azokra a brosúrákra emlékeztetnek, amit annak idején kiadtak a párttagoknak, hogy oktassák a tömeget. Elég sokat elárulnak rólad."

Nem véletlenül komcsiztam le. Minden megnyilvánulásásból süt, hogy valójában hova is tartozik.

ZX 2018.09.07. 15:28:07

@maxval balcán bircaman: "ballib országrontás (1990-2010)" Ebben benne van ám a fidesz első országlása is. :D

"A nyugat becsapott minket." Annyira de annyira becsapott, hogy ész nélkül tolták ide az euromilliókat amiből nem győztek lopni az elvtársak.

Attilajukkaja 2018.09.07. 15:36:08

@maxval balcán bircaman:
"A nyugat becsapott minket."
Engem ugyan nem, csak azokat, akik azt hitték, hogy a Három nővérben azonnal a miénk lesz az egyik főszerep. Aztán pofára estek, amikor kiderült, hogy a magyar szereplő maximum a szamovárt hozhatja be a színpadra.
Mégis mire számítottatok?

"a lényeg: a ballib országrontás (1990-2010) időszakét nem akarjuk vissza."
Én meg az orbáni országrontást nem akarom. Na?

"A keresztény értékek feléledése segít a modernitás leküzdésében, ezért fontos a nem-keresztényeknek is."
Pontosan! Nektek a modernitás, a haladás a legnagyobb ellenségetek. Magyarországot szeretnétek visszavezetni a feudális középkorba, ez a valódi programotok. Nem előre, hanem hátrafelé vinnétek az országot. És még büszkék is vagytok rá!

@ZX:
" Minden megnyilvánulásásból süt, hogy valójában hova is tartozik."
Szerintem nem meggyőződéses komcsi, csak putyinista. Ez még annál is rosszabb!

6.Lenin 2018.09.07. 15:44:43

Tetszik ez a párbeszéd...

"A nyugat becsapott minket."----"Mégis mire számítottatok?"
" Minden megnyilvánulásásból süt, hogy valójában hova is tartozik."
Igen, mindenkiéből.

Attilajukkaja 2018.09.07. 16:28:03

@6.Lenin:
"Igen, mindenkiéből."
Okos megfigyelés. Én pl. Magyarország oldalán állok. Hogy nem voltak illúzióim a rendszerváltáskor? Dehogynem, csak nem az országom súlyozásával kapcsolatban. Mindannyian tudtuk, hogy ez egy eladósodott, gyenge gazdasággal bíró ország, amely külső segítségre szorul. Sajnálattal néztem végig, ahogy szétverik az akkori mezőgazdaságunkat és privatizálnak mindent, amit csak lehet. Először Antallék, aztán a szocik, végezetül Orbán. Örültem, hogy már az EU belépésünk előtt is már komoly anyagi támogatást kaptunk a Nyugattól, utána meg még többet. Komoly esélyünk volt rá, hogy kicsit modernizáljuk, fejlesszük a gazdaságunkat. Ez sajnos nem következett be.
Most mégis melyik rossz oldalra álljak? Putyin mégis mit ígér nekem?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 18:14:36

@ZX:

S ki mondta, hogy az 1998-2002 közti Fidesz nincs benne az országrontásban? Én nem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.07. 18:16:17

@Attilajukkaja:

"Én meg az orbáni országrontást nem akarom. Na?"

Ezért volt választás áprilisban. A többség aballibeket nem akarja.

"Nektek a modernitás, a haladás a legnagyobb ellenségetek."

Így igaz!

Attilajukkaja 2018.09.08. 13:16:53

@maxval balcán bircaman:
"Ezért volt választás áprilisban. A többség aballibeket nem akarja."
Ez nem derült ki a választásokból.

""Nektek a modernitás, a haladás a legnagyobb ellenségetek."
Így igaz!"
És még büszke is vagy rá! :o))))) Agybaj!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.09.08. 15:19:18

@Attilajukkaja:

Hány százalékot is kaptak a ballibek? 20 % alatt.

Miért ne lennék büszke arra, hogy valami rosszat nem akarok?

apro_marosan_petergabor 2018.09.11. 06:55:49

Ballibbantak, liberok. Sötétek vagytok, mint az éjszaka. 2010 előtt összeomlás szélén állt az ország. Magas munkanélküliség, IMF borotva a torkunkon, deviza hitel összeomlás, magas kamatok, égbeszökött államadósság, túlzott deficit eljárás, leminősített hitelképesség stb. Jelenleg alacsony banki kamatok (olcsó hitel) szépen emelkedő fizetések, gyakorlatilag teljes foglalkoztatottság, helyrerázott devizahitelek, felminősített hitelképesség, emelt orvos és pedagógus fizetések, erősen támogatott családok stb. Emellett Mo számít a nemzetközi küzdőtéren, a v4-ek erősödött, az USA másképpen néz ránk... OV a leg tehetségesebb politikus Európában. Az ország, Budapest épül, szépül, élhetőbb, egyre népszerűbb turista hely.
Ha ez megszállást jelent - akkor tartson minél tovább...
süti beállítások módosítása