Morcos kávé

A családok éve után jön a családok átverésének éve

2019. február 15. - Kávésember

Ha visszatekintünk a Fidesz- kormány elmúlt 9 évére világosan látszik, hogy 3 nagy alappillérre épül: a kommunizmus legsötétebb napjait idéző propagandára, a korrupcióra és az úgynevezett családtámogatásra. Az első kettő elég egyértelmű, viszont azon sokat gondolkodtam, miért pont ez a terület az a sok közül, amit szívén visel a miniszterelnök. Hiszen ezernyi megoldásra váró problémával szembesülünk nap mint nap, amikkel ezt az egyet kivéve gyakorlatilag semmilyen szinten nem foglalkozik. Pedig meg kell hagyni; zseniális választás.

Orbán Viktor "évértékelője" egy ideig a szokásos mederben zajlott, Soros, migránsok, miegymás, nem is kell erre szót vesztegetnünk, aki hallott már bármely kormánytagot bármilyen témában akár egyszer is megnyilatkozni az hallotta az összeset. Az előzetesen belengetett népességracionalizálási akcióterv ismertetése viszont teljesen új magasságokba emelte az állampárti kommunikáció tündöklő csillagát.

Alapból fura, hogy miért pont most. Hiszen a "családok éve" tavaly volt, miért nem akkor jöttek elő a nemzetmentő tervekkel? Nos azért, mert ez csak egy pusztába kiáltott szó volt, egy szlogen, ugyanúgy, mint a kormány összes többi hasonló lózungja. Viszont jött a rabszolgatörvény, ami egy csapásra félmillió embert hasított le a Fidesz-táborból. Kellett az ellensúlyozás és mivel tudják, hogy ezeket az embereket örökre elvesztették mentik a menthetőt és azt csinálják, amit eddig mindig: csakis a sajátjaikra koncentrálnak.

Ehhez meg kell érteni, kik a Fidesz szavazók. Nagyjából mindenki tudja, aki egy kicsit is tud olvasni a sorok között: az Erzsébet-utalvánnyal és 5 kiló krumplival megvásárolt nyugdíjasok, a megfélemlített kormányzati alkalmazottak, kisvállalkozók (ideértve természetesen a közmunkásokat, akiknek ugye a Fidesz a közvetlen munkáltatójuk), a propagandamédia által átvert százezrek, a közvetlenül az államból élő oligarchák, NER-lovagok és ezek szűkebb-tágabb köre és a jelen esetben a legfontosabb réteg: a felső-középosztály.

A magyar felsőközép necces terep a kormánynak. 2010 óta alig volt olyan intézkedés, ami nem ennek az egyébként szűk rétegnek kedvez, mert azzal teljesen tisztában vannak, ha őket elveszítik akkor nagyon nagy a baj. Őket nem érdeke a kormánynak megfélemlíteni és ezzel maga ellen fordítani, pont ellenkező hatást érnének el, de jellemzően tanult emberek révén sokkal nehezebb átverni is. Viszont a megvásárlással már más a helyzet, ám ide kevés a tízezer forint, valami nagyot kell dobni, valami olyat kell nyújtani nekik, ami a pórnép számára nem igazán elérhető, hogy érezzék, ők a kiválasztottak, a kormány üdvöskéi.

Ezt a célt hivatott elérni a most bejelentett csomag. Mint arra a bevezetőben is utaltam uralkodásuk alatt folyamatosan felszínen tartották a témát, folyamatos apróbb alamizsnákkal akkor még a társadalom egészének igyekeztek kedvezni, bár ezek inkább pár ezer forintos hangulatjavító intézkedések voltak. Most viszont egy igazi, masszív pakkot dobtak az asztalra, ami annak a pár ezer családnak tényleg komoly segítség. Kénytelenek voltak ezt meglépni, mert ha ők is átállnak az elégedetlenek táborába az olyan folyamatokat indíthat el, ami spirálisan legyűrűzve a népesség alsóbb szintjeire alapjaiban rengetheti meg a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerének működését. Cserébe elvárhatják tőlük, hogy pont ők, akik hitelesen emelhetnék fel a szavukat az ország kirablása ellen szemet hunynak az irdatlan lopások felett, félrenéznek, ha a pusztuló egészségügy, az oktatás vagy a kivándorlás kerül szóba. Őket igazán ezek nem is érintik, van pénz magánórákra sőt magániskolára, magánkórházra. Itt figyelhető meg igazán, hogy mennyire kettészakadt az ország; a gazdag gazdagabb, a szegény szegényebb és ez az Orbán-kormány egyik legnagyobb bűne, nevezetesen hogy eltüntette azt a polgári középréteget, ami minden klasszikus konzervatív állam alapja és 10 éve még a saját bázisa volt.

Ugyanakkor nem zárhatják ki a kisembereket sem, az már tényleg nettó arcátlanság lenne, tehát úgy kellett megalkotni ezt a csomagot, hogy a kisemberek elhiggyék, hogy ez számukra is elérhető. Meg kellett oldani, hogy úgy adjanak valamit, hogy mégsem adnak és egyúttal még inkább erősítsék az államtól való függésüket. Ezt pedig egy módon lehet elérni: hitellel. Mert az ember nem tanul, nem tanult a devizahitelesek példáján, nem tanult a visszafizethetetlen, óriási kamattal járó személyi kölcsönök példáján, változatlanul képtelen távlatokban gondolkodni. Mindenkinek annyi lebeg a szeme előtt, hogy lehet háza és autója, amiről korábban nem is álmodhatott. Csak azt felejti el mindenki, hogy ez nem ajándék, ez bizony Jákób lencséje.

Az egyetlen családhoz kapcsolható szociális juttatás, ami nem emelkedett a Fidesz regnálása során, az a családi pótlék, mert ez az, ami mindenki számára elérhető. Minden más úgy lett kialakítva, hogy vagy csak a kiváltságosak részére legyen hozzáférhető (lásd CSOK), vagy a mostani, amivel elérik, hogy a kormány jóindulatán múljon az életük. A klasszikus mézesmadzag-átverés iskolapéldájával találkozhatunk, mert csak egy pillanatra gondoljunk bele, vegyük a legideálisabb helyzetet: sikerült, egy átlagos fiatal pár felvette az összes létező új hitelt, van lakása, autója és négy gyereke. Nézzük, mije van még: óriási tartozása és alacsony fizetése. A gyerekeket pedig fel is kell ám nevelni és az állam a hitel mellé magasabb fizetést nem ad, aki gyereket nevel pontosan tudja, mekkora költséget jelent a fogantatás pillanatától legalább 20 évig.

Hitelbe kell kényszeríteni és az államtól való függésben kell tartani az embereket, amivel egyben azt is elismerik, hogy ha ma Magyarországon valaki családot akar alapítani az hitel nélkül erre egyszerűen képtelen.

Persze jelenleg a magyar lakosság nagy többségének enélkül vajmi kevés esélye lenne egy házra vagy autóra.Nagyon sokan azok közül is meg fogják ezt lépni, akik pontosan tudják, hogy nem fogják tudni fizetni a törlesztőt és ha messze erőn felül is, de össze fogják szedni az ehhez szükséges önerőt banki hitelből, baráti kölcsönből, uzsorástól, bárhonnan. És szülnek, mert kell a pénz. Nem: mert akarják a pénzt.

És akkor még nem beszéltünk a buktatókról, mert mi történik, ha mondjuk egészségügyi problémák miatt nem jön össze a gyerek, ha megromlik a párkapcsolat és csak a pénz miatt maradnak együtt, megnyomorítva ezzel saját maguk és a gyerekeik életét, nem esett szó az egyszülős családokról, akik totálisan ki vannak zárva az összes elérhető támogatásból vagy arról, ha baleset vagy betegség következtében az egyik vagy akár mindkét szülő elhuny.

Egy biztos: 10 év múlva bölcsődék helyett hajléktalanszállókat és árvaházakat építünk majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://morcoskave.blog.hu/api/trackback/id/tr6214628170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2019.02.15. 05:50:33

10 házasságbol 7 válással végződik, erre ez a nagy osztogatás, baj lesz ebbűl.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.02.15. 06:50:10

Ezek szerint a magyar felső középosztály az ország fele? Ilyen jó arány sehol a világon nincs.

ursus artos 2019.02.15. 17:34:27

"Minden más úgy lett kialakítva, hogy vagy csak a kiváltságosak részére legyen hozzáférhető (lásd CSOK)"
vagyis azoknak, akik dolgoznak és gyereket nevelnek...

Rwindx 2019.02.15. 17:54:48

Dulva hogy a kormány nem a dologtalan heréket hanem azokat támogatja, akik tesznek saját boldogulásukért. Bezzeg a régi szép ballibsi idők amikor az átlagbért kereső burzsoákat jó; meglehetett adóztatni maximális adókulccsal, hogy a megélhetési gyerekgyártók a faszukból megélhessenek...

Void Bunkoid 2019.02.15. 18:18:53

Ugyan egyáltalán nem vagyok kormánypárti, viszont kedves Kávésember, te valamit nagyon rosszul csinálsz.

1. "Félmillió embert hasított le a Fidesz-táborból" - nos, NEM volt félmillió ember tüntetni egyszer sem, valamint a megingó rajongótábor már sajnos elég jól van kondicionálva azzal, hogy egyetlen jól irányzott sorosozással vissza lehessen terelni a mederbe, mielőtt kitérne a hitéből.

2. "Erzsébet-utalvánnyal és 5 kiló krumplival megvásárolt nyugdíjasok, a megfélemlített kormányzati alkalmazottak" - elég nagy, és egységes ez a szavazótábor vagy "rajongótábor" - és ezen része ráadásul egészen jelentős részét teszi ki - ahhoz, hogy egymagában ugye kétharmados többséget szerezzen a Fidesznek bármilyen referendumon. Ha ezt akarod megtörni, akkor bizony őket kell elvenni a táborból, arra ösztönözni, hogy szavazzon inkább másra.

Nos azzal, hogy - mint a fent idézett soros - de facto lenézed, sértegeted ezt a réteget, na ezzel aztán k*rvára nem fogod magad mellé állítani, csak úgy dafke is a Fideszre fog szavazni, már csak azért is hogy megmutassa, hogy lehet hogy csak nyolc általánost végzett, meg ládagyárban dolgozott negyven évig, de mégis, ő egy közösség érdemes tagja, nem valami sehonnai megkeseredett lipsi.

És ez mindenhol így működik - ha konkurenciától dolgozót akarsz átcsábítani, nem azzal fogod, ha savazod a munkahelyét, hanem ha megmutatod, hogy te miért vagy jobb neki.

És ki is merem jelenteni, hogy marhára nem is lesz az ellenzéknek semmiféle ellenszere a jelenlegi kormánykommunikációra, egyszerűen túlságosan harsány, egyszerű, és durván sulykolt - mondhat akármit, piszokul nem fog érdeklődést kelteni, nem úgy mint a minden nap tucatszor és mindenért okolt Soros, meg persze a migránsok, akiktől CSAK a kormány képes megvédeni ezt a szegény, halálra vált országot.

Talán az egyetlen, ami működhet, a hasonlóan prosztó "visszapopulistáskodás", pl a téli események során mindenhova firkált-hóbataposott-ragasztgatott O1G-zés (amire szintén nem lehet értelmes ellenérvet felsorakoztatni) mint a mellékelt ábra mutatta, kifejezetten idegesítette, feszélyezte a kormányt, mert amikor csak tudta, azonnal küldött valami sameszt söprögetni-lemosni-takarítani, ha feltűnt egy o1g bárhol. Legalábbis eleinte. De ma már az is ki van kommunikálva, hogy ez egy sorosista jelszó, ahova felírják, oda akarnak ötvenezer niggert telepíteni, azt jelenti.

jajdehülyevagyok 2019.02.15. 18:36:01

Ez a poszt annyira hiteles, mintha Manci néni informálná Bözsi nénit a neztrinók természetéröl a fodrásznál.

Killary Fucking Clingon 2019.02.15. 19:00:28

én inkább temetőket építtetnék liberális baloldali faszfejeknek.

Killary Fucking Clingon 2019.02.15. 19:01:29

@Void Bunkoid: szerinted a kormányon kívüli politikai "erők" mi a lófaszt csinálnának a migrik ellen? Hm? Cicafül, mesélj már.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.02.15. 19:03:46

huuuu azert ez sem semmi.
kb mint a tegnapi indexFŐINTERJÚ szaturnuszfejű, MTA TTT vagymi....
egyszeruen kell megoldani mondja a tudomeny szent sovany tehene.emeljuk a csp.t
hat apam nem csoda h az mta.t eppen szantjak befele.ennyi esze van egy ÁKÁDÉMIKUSNAK akkot nem kar erte.

Killary Fucking Clingon 2019.02.15. 19:04:07

@Rwindx: ott a pont :) Bolondokkal nem lehet mit tenni, ezek egytől egyig agyhalottak..

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.02.15. 19:06:03

@Killary Fucking Clingon: ohhh edescica...a hiabacsinal a kormany ugysem segit, a kigunyolas, a tul sokba kerul hisz alprobléma, mar nincs is menekultvalsag, utan jon h az ellenzek ÚGYSEM TUD SEMMIT CSINALNI....?
hatezkurvaszanalmas.

antal89 2019.02.15. 19:20:06

Lesz úgy százezer középosztálybeli kedvezményezett, születik is a csomag miatt évente egy-két ezer gyerek.
Másfélmillió ember pedig elhiszi, hogy ilyen intézkedéssel megállítható a fogyás, most aztán irigyelhet minket a bevándorláspárti, hanyatló nyugat.
És ez a sok fellelkesült ember szavazni fog.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 19:25:23

a legutobbi valasztasokkor mert statisztikak szerint a fidesz szavazoi kozott kb 25% 60 feletti, ellenben az mszp es dk eseteben a szavazok fele. kb ennyire hitelesek a fidesz szavazotaborarol tett allitasok. na nezzuk tovabb.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 19:28:08

csaladi potlek mi? "minek dolgozzak ha a faszombol is megelek", az kellene megint, na persze.

midnightcoder2 2019.02.15. 19:30:48

A kormány is egy csapat hazug demagóg, de az ellenzék sem különb, szép példa rá ez a post. Kb. annyira vonalas mint a Kossuth Rádió, csak másik irányba.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 19:38:44

nem fog hitelt kapni, aki nem hitelkepes. 10 milliora nem csak a felso kozeposztaly hitelkepes, hanem kb barmelyik dolgozo csalad. a hitel valojaban csak akkor hitel, ha nem szuletnek meg a gyerekek. ha megszuletnek, akkor tamogatas, elengedik egy reszet vagy az egeszet.
minimalisan utana kellene olvasni amirol irunk, az indexen is kint van egy szajbarago, javaslom az egesz fenti baromsagot ujragondolni.

kolomparlole1114 2019.02.15. 19:39:59

"az Orbán-kormány egyik legnagyobb bűne, nevezetesen hogy eltüntette azt a polgári középréteget"

Azt azért tegyük hozzá hogy az MSZP-SZDSZ meg csak a cigányokba öntötte a lóvét, ami meg egy feneketlen kút, soha meg nem térülő pénzpazarlás, és mindenki más azért adózott többet hogy a cigányok jobban vakarhassák a heréjüket, és mégtöbb cigányt gyárthassanak le a mégtöbb segélyért. Ez se hiányzik vissza senkinek, csak púp volt a hátunkra. Persze el volt mismásolva, "szegényezve", de mindenki tudta jól hogy a "szegény", a "nemhiába született", meg a "rejtett erőforrás" egy és ugyanaz, és legföképp: nagyon nem az a kategória akiket a nép jogosnak vél segélyezni a saját pénzéből. Mivel a "szegényezés" mantra folyik tovább, láthatóan nem tértek észhez, nem változzott semmi, hatalomra visszajutva folyna tovább a pénz feneketlen kútba öntése. Stadionok helyett cigányingyenélés finanszírozása? Hát nem túl jó alternatíva. És ez meg is látszott a tavaly áprilisi választásokon. Talán több lenne a rendszerváltásra szavazó, ha nem a cseberből vederbe lenne csak az alternatíva, hanem azt látnánk hogy az ellenzék valóban arra akarná fordítani az adónkat amire mi összekalapozzuk, nem pedig csak az úri hóbort tárgya változna.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 19:43:32

@antal89: szazezer embernek hogyan lesz ugy egy-ketezer gyereke, hogy kozben jogosultak a csomagra? minden szazezer otvenezer part jelent, szorozva 3-4 gyerek, az nalam 150.000-200.000, nalad mennyi jon ki? nem beszelve arrol, hogy egy nagysagrenddel tobb embert erinthet.

kolomparlole1114 2019.02.15. 19:49:57

@MAXVAL bircaman közíró: Ma is hazaárulásra utasítottak téged a kommunista tartótisztjeid?

m54 2019.02.15. 19:50:18

Az a hülye nyugat összeszarta magát, hogy miért nem a bevándorlókra költjük ezt a pénzt, amit a születendő magyar gyerekekre szánt a kormány.

"Riasztó, ami Magyarországon történik. Most Orbán azt akarja, hogy több magyar gyerek szülessen. Ez a politika a harmincas éveket idézi”
– reagált Annika Strandhall svéd szociális ügyekért felelős miniszter."

kolomparlole1114 2019.02.15. 19:53:19

@Rwindx: Most is megélnek a cigók a faszukból, nézz csak rá a rétinéger cigányvajdára, Viktorescura!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.02.15. 19:54:38

@m54: hat ketlem h nalunk ss tisztek spermajaval termekenyitenek a noket mint anno az ő országában...
ezek bmeg ugyanazzal a hevvel importalnak a migriket mint ahogy hordtak a zsidokat megsemmisiteni.

kolomparlole1114 2019.02.15. 19:58:00

@Void Bunkoid: "csak úgy dafke is a Fideszre fog szavazni, már csak azért is hogy megmutassa, hogy lehet hogy csak nyolc általánost végzett, meg ládagyárban dolgozott negyven évig, de mégis, ő egy közösség érdemes tagja, nem valami sehonnai megkeseredett lipsi"

Semmi baj, ha a fidesznyugger a nyudíját stadion részvényben kapja, és nem forintban, amit mi saját magunknak tettünk félre. Ha csak abból részesedik amit a tolvaj gazdái a saját (nem lopott közpénz!) vagyonukból adnak nekik, nem a mi félretett nyugdíjunkat habzsidőzsizik el, hogy aztán nekünk meg ne maradjon 1 fillér se a kasszában amikor mi is odakerülünk. Akinek elég a 10k-s böbicsekk meg a tapsikolás hogy vik-tor-vik-tor, az elégedjen meg ennyivel nyugdíj helyett!

kolomparlole1114 2019.02.15. 20:00:35

@Void Bunkoid: "Talán az egyetlen, ami működhet, a hasonlóan prosztó "visszapopulistáskodás", pl a téli események során mindenhova firkált-hóbataposott-ragasztgatott O1G-zés"

Az se, itt csak a forradalom fog seíteni. Antall megmondta anno: tetszettek volna forradalmat csinálni. Nem ússzuk meg. Ezeket a kommunistákat csak így lehet eltakarítatni. A zsidesz a kommunista besúgók & KISZ titkárok pártja.

kolomparlole1114 2019.02.15. 20:03:14

@FILTOL: Arra az ingyenélő akadémikusra gondoltál amelyik meló nélkül veszi fel a millás fizetését, és közben lófaszt nem dolgozik érte már évek óta? Nos ez az akadémikus gazdád hőbörög most habzó szájjal a saját fajtája ellen, a magyar akadémikusok ellenében!

kolomparlole1114 2019.02.15. 20:05:09

@droid_: A böbicsekkes nyuggerek a zsidesznek tapsikolnak már. 10k böbicsekk a júdáspénz, ennyit ér egy fidesznyugger.

kolomparlole1114 2019.02.15. 20:06:26

@droid_: És most nem él meg belőle? Azzal hogy közmúkusnak lett átnevezve munkanélküli helyett? Szerinted ezek egy szalmaszálat is keresztbe tettek a köz"munkán", vagy csak ellopták a lapátot is, amit a mi adónkból vettünk nekik?

Orbán veje 2019.02.15. 20:13:44

@droid_: Haver! Hogy te mekkora egy orbánista barom vagy! Téged könnyebb teherbe ejteni, mint gondolkodóba.

antal89 2019.02.15. 20:19:49

@droid_: Sokan úgy vesznek igénybe valamit a csomagból, hogy már van három gyerekük.
Nem sajnálom senkitől a pénzt, de pont a csomag miatt nem fog nagyon sok gyerek születni.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 20:20:12

@kolomparlole1114: nem, nem el meg belole. az mszp-dk szavazoinak fele nyugger, a fidesz szavazoknak csak negyede.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 20:23:16

@antal89: es megis mit fognak ugy igenybe venni? szja mentesseget? 3 gyerekkel ma se fizetnek eppenseggel tul sok szja-t.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 20:24:35

@antal89: es amugy ha (csak) 50.000 parnak lesz negyedik gyereke, abbol kijon az egy-ketezer?

Buchhalter 2019.02.15. 20:26:11

@droid_: kicsit setér vagy: de majd pont a felső százezer fog neked 3- gyereket kipotyantani.Látszik,hogy a büdös életben nem pelenkáztál gyereket és nem foglalkozál 0-5 éves korúakkal.Egész emberes meló. Nincs mahánélet droid seg. Csak a gyerekek.Te basz ki 1 nap után visítva elszaladnák 4 óvodás felügyelete utám.És ne hitelt adjanak hanem tiszteséges fizetéseket és feltétlhez kötött állami bérlakásokat! Persze gazdáidna az nem buli.Nyakig benne vannak az elszállt ingatlan árakban.Ma már sokan tudják,hogy Rigán is 140 pesti lakás tulajdonosa stromaokon kersztül .Pörög az ARNB a panel alkó fiatal meg éljen 50 éves koárig a szüleivel,igaz? Vagy vegyen fel hiteltaztán megint jön a válság s akkor meg üldözze a végrehajtó? Na ilyen barom böszmedék vagy.

Corvus69 2019.02.15. 20:31:42

Minden nő kurva. 10 millióért a szaros segged is kinyalják.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 20:33:29

@Buchhalter: tehat akkor megegyszer. 4 gyerekre mar nem hitel, hanem tamogatas. ez azt jelenti, hogy nem kell visszafizetni. teccikerteni?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 20:55:49

@Buchhalter: amugy nem en irtam felso szazezret. ami azt illeti, en ezt kifejezetten vitatom, ha figyeltel.

antal89 2019.02.15. 21:14:28

@droid_: Pontosítok. Legyen ötév alatt 150 ezer résztvevő család, új házasságkötő, aututóvásárló, kiterkesztett csok hiteles, 4 gyerekes szja mentes. Ezek többségének most is van 3 gyereke. Összesen bevállalnak még 10 ezer gyereket a tervezetten felül, az évente 2 ezer.
De legyen neked igazad, szülessen évente 20 ezer gyerekkel több, csodáljon minket a világ!

Buchhalter 2019.02.15. 21:15:04

@droid_: teccik érteni bele megy a részletekbe,de fentebb írtam : vállaj be 4 gyereket aztán megtudod mi az. Tudod szaros pelenka ,toporzékló gyerek stb. Semmi sincs ingyen baszd meg! a 10 millára célzol aminek sok feltétele van : az első még el sincs fogadva .Első dátum 201907 01 de most már 2020 ki tudja mikor.Gyanús,hogy nem kötötték 2/3-os szavazathoz,ergo bármikor visszavonható. Csak annak jár ez a hitel aki 3 évet legalább dolgozott és 40 éves koráig szül 4 gyereket.A hitel mire vehető fel az sincs lefixálva. A bankok is jelezték,hogy állami hitel ide vagy oda nagyon nézni fogják az utolsó éves fizetést .Tehát aki nettó 200 alatt keres az koppant.Már pedig nagyon sok nő ez alatt keres ,főleg vidéken. De az egész semmire se jó.Egy bank egy ilyen hitelt lakás vásárlásnál nem fogad el önerőnek.Miért is tenné? Hitelre adjon hitelt? Ezt te sem gondolod komolyan Az egész egy burkolt röghöz országhoz kötésről szól.Mint hangsúlyozom és mások is : ne ilyen szar ezer kritériumhoz kötött hitelt adjanak hanem tiszteséges bért és kezdésnek olcsó bérlakást a fiatal dolgozó pároknak ahonnan egy kis tőke gyűjtéssel 5-10 év után beszállnak egy saját lakásba.A másik ,hogy le van szarva az egsézségügy és a sok közalkalmazott ( tanárok, orvosok,ápolók stb.)inkább erre kéne költögetni felesleges stadionok és túláraztott autópályák helyett. A CSOK is csak azt generálta ,hogy 4 év alatt duplájára emelkedtek a városi ingatlan árak.A bérek nem .

Buchhalter 2019.02.15. 21:16:34

@antal89: flesleges vele vitatkoznod.Orbán imádó.Ha a vezér lehúgyozná akkor is aranyesőnek vélné.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 21:27:55

@Buchhalter: jobb fizetest kerjel a munkaltatodtol vagy valts munkahelyet. allami berlakas jo lenne, vagy legalabb rendezett lakasberleti piac. hosszutavu. ebben egyetertek. a tobbi erveddel nem tudom mit akarsz bizonygatni, szerintem nagyon helyes, hogy fiatalon par evig gyujtogetik a kis toket, aztan allamilag tamogatott kamatmentes hitelt vagy vissza nem teritendo tamogatast kapnak a gyerekekre. felteve, hogy dolgozo csaladrol van szo, es a bank is ugy latja, hogy visszakapja a penzet, az allamtol vagy a csaladtol vagy mindkettotol gyerekszamtol fuggoen. pont errol szol a javaslat.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 21:28:50

@Buchhalter: jolvan, latom iparkodsz, hogy a taga szintjere keruljon a vita. en ebben nem veszek reszt. szevasz.

antal89 2019.02.15. 21:39:29

@Buchhalter: Legalább elgondolkoztam kicsit, hány gyerek lehet évente száz milliárdból. Lehet hogy tévedek, de a "csodát" kizártnak tartom. A csodavárókat ez nem zavarja, utólag úgyis valahogy másképp magyarázzák majd az eredményt.

Pöff 2019.02.15. 21:39:30

Jeleneleg 2 rétegnek kedvez a rendszer
a kőgazdag felső rétegnek(és kifejezetten fideszeseknek) és a csóró alsó főként tanulatlan cigány rétegnek.

A közép réteg koppan vagy nagyon nagy áldozatot vállal be.
Jól fogalmaztak a balos médiák, először az 1-2 gyereknek kéne megszületnie...de ahogy haladunk..az nem fog eljönni, legfeljebb külföldön.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 21:44:27

@antal89: akkor megoszthatnad, hogyan jott ki a szazmilliard evente.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 21:49:18

az ugye 50-100 millio per gyerek, a becslesed szerint. kivancsian varom a szamitast.

antal89 2019.02.15. 21:55:07

@droid_: Sajtóban olvastam és nem tűnt irreálisnak. 10 ezer uj kocsi 25 milliárd, stb. Te is tippelhetsz számokat költségre és plusz gyerekszámra.

antal89 2019.02.15. 21:56:49

Meglévő gyerekből sok van, azokra megy majd sok pénz. Gondolkozz ezen...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 22:01:54

@antal89: nahat ez az, a tippelgetes. nem zavar ossze, hogy 50-100 milliot tippelgetsz per gyerek?

röf 2019.02.15. 22:04:40

Pfffff... szar lehet minden nap valamiről bizonygatni, hogy borzasztó nagy a baj... küzdjetek, küzdjetek :)

Pöff 2019.02.15. 22:10:12

@droid_: ezt úgyhívják állami szintű lakás piac felverés

Lehet mondogatni, milyen drága külföldön az ingatlan....
De Unokanővéremnek pár év után egészen szép sajátja van kint a drágának mondott Angliában.
Én ugyan annyi idő alatt mi egy szutyok lelakott lakást alig bírtunk összekaparni, átlag feletti keresettel. A felújításról meg ne is beszéljük.
Ami angliában 2-3 hónap max és patika luxus szint(teljes házakat építenek 6 hónap alatt a földből), az itt 1,5 év irgalmatlan szopás lett, anyagilag beleroppantunk és annak örültünk hogy egyáltalán valamilyen lett. Lassan ott tartunk árakban, hogy az elszállt felújítási összeg is lassan visszajönne ha eladnánk.
De ha most kellene venni, 20 milliós hitel nélkül szinte semmit nem tudnánk venni.
Most mehet a dilemma, hogy mit csináljunk...menjünk külföldre, hagyjuk veszni a lakást? mert lehet ennél valami sokkal rosszabb jön 2-4 éven belül?

antal89 2019.02.15. 22:15:08

@droid_: Nem érintett meg a meglévő gyerek ügy..
170 ezer családban van 3+ gyerek. A fele vesz 7 személyes autót, a csórók az 1.9 millió hitelből Dacia Lodgyt. Máris elment 200 milliárd forint, 0 gyermekkel lett több. Mennyi ez gyerekenként?
A többi példát te rakd össze, 7 elemet kell átnézned.

élhetetlen 2019.02.15. 22:26:48

@ursus artos: Nem vitatom az helyzetlátásodat, csak egy észrevétel. CSOK „azoknak, akik dolgoznak és gyereket nevelnek”. Olyan szép gondolat. Mert egy kezdő tanár házaspár nem dolgozik, nem is akar gyereket nevelni, csak az van, hogy előbb szüljön negyven millát, és akkor kap 10+10-et, és vehet egy 60 millásat, és vállalhat három gyereket. Na, most jön a használt lakásra is, csak 20 millát kell szülni, kap még, 2,6-ot, + 10 milla kölcsönt. És, mivel ilyen módon nem volt elég CSOK-os, már lehet második ingatlanra is kérni. Itt elvesztettem a fonalat, mind a kettőben benn kell lakni, vagy már nem? Ez így olyan hibátlan, kerek. Ugye?

szamaritánus 2019.02.15. 22:31:35

mi tiltja a balliberaloknak, hogy a "az Erzsébet-utalvánnyal és 5 kiló krumplival megvásárolt nyugdíjasok, a megfélemlített kormányzati alkalmazottak, kisvállalkozók (ideértve természetesen a közmunkásokat, akiknek ugye a Fidesz a közvetlen munkáltatójuk), a propagandamédia által átvert százezrek, a közvetlenül az államból élő oligarchák, NER-lovagok és ezek szűkebb-tágabb köre és a jelen esetben a legfontosabb réteg: a felső-középosztály" kegyeit keressek?

Etniez 2019.02.15. 22:42:28

Igaza van a posztolónak, Orbán kormány egyetlen ötlete, ha családot akarsz: hitel.
Ennyi. Átnevezik, növelik, csökkentik, mindegy.
Hitel.
Már megint nem lettem kisegítve, hitelt én nem veszek fel.

Etniez 2019.02.15. 22:46:21

Kávéember, te meg ne aggódj. Látszik, hogy mennyire igazad van, sok a fidesztálib itt, akkor jelennek meg ekkora számban, ha menteni kell a menthetőt.

Ez a nagy bejelentés megint egy nagy lufi, nem lesz több gyerek és nem lesz megmentve a nemzet. 444-en volt egy cikk, már nem is lehet megfordítani a fogyást, arra még 2014-ben volt esély, most nincs. Oka egyszerű: nincs elég szülőképes nő. Fidesz elbaszta ezt is. Foci helyett erre kellett volna költeni.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 22:48:21

@antal89: ez akkor is *egyszeri* kiadas lenne, ha tenyleg ez tortenne. te evente szamolsz szazmilliarddal. a tobbit te rakd hozza, nemen tippelgetek. hallgatlak.

élhetetlen 2019.02.15. 22:51:50

@Void Bunkoid: Szép futam, értelmesnek is tűnik, de nem az. „kedves Kávésember, te valamit nagyon rosszul csinálsz.”. Figyelmen kívül hagyod, hogy itt már nem lehet semmit (jól) csinálni.
1, A sorosozást, migránsozást nem lehet visszafordítani, te is ezt mondod. Az ellenzék nem tudja teleplakátolni az országot, hogy néni, ne tessék félni, a kutya sem akar idejönni, de legalábbis nem akar itt maradni.
2, „őket kell elvenni a táborból, arra ösztönözni, hogy szavazzon inkább másra.”. Mit gondolsz, egy tengődőnek mi ér többet, 5 kiló krumpli, vagy egy ígéret? 10 kiló krumplit, és két Erzsébet utalványt meg szavazás előtt nem tud adni az ellenzék, mert csak a kormány tud osztogatni az adónkból.
Igazad van. „marhára nem is lesz az ellenzéknek semmiféle ellenszere a jelenlegi kormánykommunikációra, egyszerűen túlságosan harsány, egyszerű, és durván sulykolt”, akár a kormány propaganda, csak az országos. Most mi volt az okosság, amit megosztottál velünk?

törppicur 2019.02.15. 23:07:14

Poszter,
az egész mi történik ha bekezdésed értelmetlen
az alapeset -felveszel egy hitelt, ami ugye visszafizetendő, hacsak nem születik gyermek
különleges eset - születik 1 vagy több gyerek átütemezik, mérséklik a tartozást, azaz támogatást adnak, roppant kiszámítható
az, hogy ha nem születik gyermek nem já büntetéssel, csak visszafizeted a hitelt

jó régen, felvettél támogatást, elköltötted lakásra, lett gyerek - pipa, nem lett gyerek - visszafizetted, kamattal, azaz akkori támogatott kamatú hitelként

nem ördöngősség, csak megérteni kell akarni és nem a csomót keresni rajta. mennyivel jobb az, ha nincs támogatás? mennyivel jobb az, ha nem szabad felhasználású? mennyivel jobb oda juttatni a támogatást a gyerekcsinálásra, akik saját maguk eltartására sem képesek?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 23:09:25

@élhetetlen: miert kellene mindkettoben lakni? valamit felreolvastal, vagy lehet hogy inkabb felretajekoztattak valami blogban, mint ez itt.

BiG74 Bodri 2019.02.15. 23:11:16

Ez nem a gyerekekről szól, hanem a szavazatok vásárlásáról. A tavaszra leromlott a fityisz renoméja, ezért kell valami, amivel a naivakat át lehet baszni. Mondjuk a legjobban azokat, akiknek semmi közük már az egész gyerekszám növeléshez. 2022 -re pedig ezen isten barmai, már nem is fognak emlékezni a jelenlegi hazugságokra.

élhetetlen 2019.02.15. 23:12:06

@droid_: „minden szazezer otvenezer part jelent, szorozva 3-4 gyerek, az nalam 150.000-200.000, nalad mennyi jon ki?”. Fontos az optimizmus. A 10 millához elég egy gyerek, tehát legyen ötvenezer. A hitel szabad felhasználású. Vegyünk egy együtt élő párt, de még nem gyűjtöttek elég tőkét, hogy nekivágjanak a világnak. Összeházasodnak, ez az összeg elég egy biztonságos kezdéshez máshol. Tudod, hogy hányan lesznek? Nem, én sem, de benne van a pakliban. Ha nem szül, akkor is elinflálódik a tartozása egy külföldi jövedelem mellett, ha szül, de nem itthon, hát, ez még nincs kitalálva, de csak olyan lesz, mintha nem szülne. Hogy jön ki a kétszáz ezer gyerek?

élhetetlen 2019.02.15. 23:16:00

@Orbán veje: "Téged könnyebb teherbe ejteni, mint gondolkodóba". Júj! Ez szép volt!

Etniez 2019.02.15. 23:17:43

@BiG74 Bodri: erről beszélek. Pont abban a korban vagyunk, hogy tervezzük a gyereket. Most kellene eldönteni, hogy 1, 2, 3 vagy több lesz. Honnan tudnám? Annyi gyerekem lesz, ahogy alakul az életem. 3-at szeretnék, de ki tudja ezt most eldönteni?
Ha meg nem lesz annyi, akkor lesz egy nagy adósság a nyakamban. Hogy miért? Mert most akarok házat venni és nem mindegy, hogy mekkorát és mennyiből. Ha lesz egy 5 szobás lakásom és csak 1 gyerekem, akkor lesz felesleges 2 szobám +20 millió tartozásom...
Bérlakás program kellene, nem hitel.
Ez az új program megint csak a gazdagoknak segít meg azoknak, akik ész nélkül hitelbe verik magukat, majd lesz valahogy alapon.

Fülig José 2019.02.15. 23:24:44

@törppicur: itt is osztod az észt fityma? nem volt elég délutàn megkapni..? mondam: zorigón a helyed. (nem) örültem.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 23:25:23

@élhetetlen: aha, szerinted is magyarorszagi tartozkodashoz kene kotni? szerintem is.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 23:30:07

@Etniez: hat ez oriasi dilemma. annyi penzt kell felvenni, amennyire szukseg van. ha nem akarsz hitelt, nem veszed fel. ha egy gyerek lesz, kaptal kamatmentes hitelt. ha tobb, tamogatast is kaptal. ez teljesen fuggetlen attol a problemadtol, hogy mekkora hazat vegyel, mert nem tudod hany gyereked lesz.

élhetetlen 2019.02.15. 23:30:28

@droid_: Nem gond, hogy nem tudod, legalábbis engem nem érdekel, de a CSOK úgy indult, hogy ott kell lakni. Aztán nem volt elég igénylő, hogy sikernek minősítsék, ezért aztán lazítottak, területen, akármin, már lehet másik ingatlan is mellette. Nem tudom, csak lehet, hogy már ott sem kell lakni, csak kaptál egy második lakásra 10+10-et, hogy mutatós legyen a statisztika, a pénz meg nem számít.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 23:38:12

@élhetetlen: de ott kell lakni. "Itt elvesztettem a fonalat, mind a kettőben benn kell lakni, vagy már nem? " igen, elvesztetted a fonalat.

élhetetlen 2019.02.15. 23:42:25

@droid_: „szerinted is magyarorszagi tartozkodashoz kene kotni? szerintem is.” . Szerintem nem. Én csak azt mondtam, hogy ez átgondolatlan kampány. Hogy te mennyire vagy gyöpös, az magánügyed, de én el nem tudom képzelni, hogy valaki 10 milla kölcsönért helyhez kösse magát. Talán egy-két vállalkozás indításában gondolkodó fiatal pár. (Mint egy szakácsverseny győztese). De ez semmire nem elég, ha nincs mögötte még több, ebből nem veszel lakást, legfeljebb egy szobabútort, amire meg minek költ az állam.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 23:45:47

@élhetetlen: amugy meg persze, biztassad csak a teljesen mondanivalo nelkuli, csak tragarkodni meg masokat fikazni kepes kommenteloket. ebbol lesz ugyanis az ertelmes vita, ahol esely van megerteni egymast. ugye.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.15. 23:49:08

@élhetetlen: bizony, ha nincs mogotte tobb, akkor ebbol nem veszel lakast. ezzel szinten csak egyeterteni tudok. sikerult felvenni a fonalat a bentlakas ugyeben?

törppicur 2019.02.15. 23:51:22

@Fülig José: már megint elfelejtettél a témához szólni és viselkedni
Te vagy a Zindex belső ellenőre és nálad kell komment-jegyet venni?
Nem láttam még a teljes programot leírva, de ti, LMBTQ-sok biztos nem vagytok jogosultak. Ezt sérelmesnek is találhatod.

törppicur 2019.02.15. 23:55:28

@élhetetlen: te nem kötnéd magyarországi tartózkodáshoz a hitelt?
Biztos nem csak elírás?
Ha nem az, magyarázd el légyszi, szerinted hogyan működne itthon lakás nélkül?
Szerintem még a Magyarországi munkavégzés is elvárható

élhetetlen 2019.02.16. 00:06:06

@droid_: „biztassad csak a teljesen mondanivalo nelkuli, csak tragarkodni meg masokat fikazni kepes kommenteloket.„. Ezmiez? Kit bíztattam én trágárkodásra? És úgy gondolod, hogy te vagy a kommentelők közül az egyetlen, aki értelmes vitára képes? Vagy mi van? Vagy az a baj, hogy gyöpösnek neveztelek, ha el tudod képzelni, hogy 10 milla kölcsönért valaki leköti magát akár tíz évre (vagy húsz évre)? Hát ez van.

A pofád befogod büdös lipsi miénk a kétharmad !!! 2019.02.16. 00:15:47

Biztos, hogy jo uton haladunk, a kulfoldi es hazai libbantak egyszerre szartak be, Orban bejelentesetol. Mi lesz most veluk arabok nelkul, honan lesz szavazojuk ?

élhetetlen 2019.02.16. 00:16:26

@droid_: sikerult felvenni a fonalat a bentlakas ugyeben?”. Természetesen. Csak azt nem értem, hogy ha valakinek van egy lakása, amit el sem kell adnia ahhoz, hogy nagyobb lakásba költözzön, mert van 40 millája még, annak miért kell még 10+10-et adni. De te biztosan tudod. Abba nem akarok belemenni, hogy ezt a pénzt mire kellene költeni inkább.

BiG74 Bodri 2019.02.16. 00:17:17

@Etniez:
Én ezt egy lépéssel távolabbról nézem. Ezen intézkedések hatékonysága a megcélzott területen igen kétségesek. Sok sikert eddig sehol nem hoztak. A megcélzott réteg is beszédes. Ezért mondom, hogy szerintem az egész program a kurmány népszerűsítéséről szól, másodrendű, hogy lesz-e tényleges hozadéka.
Másrészről jelenleg csak a bejelentésről van szó, érdemileg semmi sem történt, és valószínűleg sokáig nem is fog semmi más, mint a csapból is a nemes gesztus újbóli és újbóli felemlegetése. Azt is el tudom képzelni, hogy ténylegesen csak alig leplezett lopás fog folyni, mert komlex, átgondolt tervnek nyoma sincs.

élhetetlen 2019.02.16. 00:34:43

@törppicur: „te nem kötnéd magyarországi tartózkodáshoz a hitelt?”. Nem kötném, és, nem elírás. Ismétlem, már másnak írtam. Én el nem tudom képzelni, hogy valaki 10 milla kölcsönért helyhez kösse magát. Talán egy-két vállalkozás indításában gondolkodó fiatal pár. (Mint egy szakácsverseny győztese). De ez semmire nem elég, ha nincs mögötte még több, ebből nem veszel lakást, legfeljebb egy szobabútort, amire meg minek költ az állam.
„ magyarázd el légyszi, szerinted hogyan működne itthon lakás nélkül?” Megpróbálom, bár nem tudom, átmegy-e. A hitel szabad felhasználású. Vegyünk egy együtt élő párt, de még nem gyűjtöttek elég tőkét, hogy nekivágjanak a világnak. Összeházasodnak, ez az összeg elég egy biztonságos kezdéshez máshol. Tudod, hogy hányan lesznek? Nem, én sem, de benne van a pakliban. Ha nem szül, akkor is elinflálódik a tartozása egy külföldi jövedelem mellett, ha szül, de nem itthon, hát, ez még nincs kitalálva, de csak olyan lesz, mintha nem szülne. Hát így. Érted?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.16. 00:35:08

@élhetetlen: tudtad hogy lehet kovetni, melyik komment melyikre valasz? hasznald.

amugy szerintem pedig azert, mert a csok-nak a lakasallomany javitasa es az (akkor) melyponton levo epitoipar eletben tartasa volt a celja, amit osszekotottek a befektetes-osztonzessel es csak masodlagosan a csaladtamogatassal. azaz: epuljon uj lakas, es ne csak az allam tegye bele a penzt, hanem az is, akinek amugy van megtakaritasa, es lakjon is benne. ezzel megmozgatva a hasznalt lakasok piacat is. ezt akkoriban is irtam, persze nem varom el, hogy erre egy random kommentelo emlekezzen, de visszakeresheto.

élhetetlen 2019.02.16. 00:52:49

@droid_: „tudtad hogy lehet kovetni, melyik komment melyikre valasz?„. Tudom. Ettől függetlenül ugráljál te a 100 komment között, meg vissza. Én megteszem azt az udvarias gesztust, hogy bevágok annyit, hogy akinek válaszolok, az tudja, hogy mire válaszolok. Te meg legyél bolha, de ne várd el mindenkitől, hogy az legyen.
Most megleptél. Nekem soha eszembe nem jutott volna, hogy az építési vállalkozókat segíti a kormány, nem a családokat (köztük azokat, akik nem csok jogosultak, de az áremelés őket is érintette). Te hoztál fényt az éjszakába. Ócsa is a devizásoknak volt jó, nem az építőnek. Persze. Persze, az is visszakereshető, hogy anno én mit írtam erről. Visszakeresed? Mert én a te kommentjeidet nem fogom. Menj a fenébe az okosságaiddal. Na, pá…

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.16. 01:06:20

@élhetetlen: nem nehez pedig odakattintani, probald ki majd. a vegere visszaugrani is konnyu.

nem az epitesi vallalkozokat, hanem az epitoipart, amiben egy rakas ember dolgozik, aki nem vallalkozo, hanem alkalmazott. tudod akik assak az alapot, rakjak a teglat, bekotik az aramot, vezetik a vizet, festenek meg ilyesmi. valamivel talan tobben vannak, mint a vallalkozok. lehetett volna segelyt adni nekik munka helyett, vagy megmondani, hogy bocsi, ez itt most ennyi volt, menjetek mashova ha dolgozni akartok. akkor meg annyi szakmunkas se lenne az orszagban mint most van. persze ezt konnyebb eloadni csaladtamogataskent, foleg, ha van is benne.

nem kell visszakeresned, el is hiheted, nincs okod ketelkedni.

a lezaras igazan frappans volt, gratulalok. szevasz.

élhetetlen 2019.02.16. 01:10:24

@szamaritánus: Nem igazán érsz meg egy választ, de azért megpróbálom. A bölcsen feltett kérdésed: „mi tiltja a balliberaloknak, hogy a "az Erzsébet-utalvánnyal és 5 kiló krumplival megvásárolt nyugdíjasok…a felső-középosztály" kegyeit keressek?”. Ha képes lennél gondolkodni, akkor tudnád, hogy a „balliberalok” nem rendelkeznek az adófizetők pénzével, csak a kormány, ergo osztogatni csak a kormány tud az adófizetők pénzéből. Ha még azt is megértenéd, hogy 5 kiló krumpli ér többet egy tengődőnek, vagy egy ígéret, akkor nem írnál ilyen hülyeséget. NER lovagok? Mivel lehetne elcsábítani Mészáros Lőrincet? És azt a réteget mivel tudnád rávenni egy szolidárisabb viselkedésre, aki most havi harminc ezer rezsicsökkentést kap, szemben azzal, aki havi 300-at?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.02.16. 02:33:12

regen gyerekkoromban vllt wgy haverom...akinek az apja utalta a proli sugtyokat es tobbszor mondta
"ezeknek penzt is oszthatnal bmeg,a proli fajtajanak az se lenne jo"
na hat ez van veletek proli suttyok.
rinyA rinya rinya rinya
nyenyenyenyenyenyeee
olvassatok mar vissza magatokat...
nevetseges.
ne szuljetek, ne csinaljatok gyereket, ne vegyetek lakast, ne vegyetek igénybe a kedvezmenyeket.
nehogy baj legyen.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.02.16. 02:38:15

@élhetetlen: Ha képes lennél gondolkodni, akkor tudnád, hogy a „balliberalok” nem rendelkeznek az adófizetők pénzével"
ÉVEKEN át azzal kapmapnyot a luzer banda h 'vissza a tobb kulcsos adoval"
"mindent eltorlunk beszuntetunk visszaalakitunk." most meg pillognak es jon a duma.ok ne. tudjak mi tortent.
nem..baj.tudod jobb is ha az "ennyi tehetségünk van gyerekek"ellenzek marad a kurvakemeny kepek komponalasanal.köszi.

Grecsi Zsot 2019.02.16. 02:45:30

Felminősítette Magyarországot a Standard & Poor's
index.hu/gazdasag/2019/02/15/felminosites__standard_poor_s/

A KURVAÉLETBE MÉG EZ IS. MI JÖHET MÉG ????
Nem elég hogy az Orbán a 7 pontos családtámogatásával CSAPÁST mért az egész liberális világra, most még ez a felminősítés is.
Erre most nagyon gyorsan egységes magyarázatot kell adnia az ellenzéknek, hogy a mindennapos tüntetések és éhséglázadások közepette, hogy a kurvaistenbe lehet felmínősíteni az országot. ????????
Gyorsan ki kéne adni egy közös nyilatkozatot, hogy ez semmiség, túl kevés, és semmi köze a kormány gazdaság politikájához. SŐT, annak ellenére történt.
És hogyha mi volnánk kormányon, már rég tizszer ekkora lenne a felminösítés.

O1G
SZRTÁJK

Grecsi Zsot 2019.02.16. 02:58:06

És nem elég ezeknek a buziknak, hogy csak úgy ok nélkül felminösítgetnek, akkor még ilyen faszságokat is hozzáirnak. Hát basszák telibe a kurvannyukat. Ezt nem lesz könnyü kimagyarázni.

"Az S&P indoklása szerint a döntés elsősorban a magyar gazdaság megfelelő, a magánszektor magas megtakarításai által is alátámasztott növekedési kilátásait és a hazai keresletnek hajtóerőt adó reálbér-növekedést tükrözi. "

Grecsi Zsot 2019.02.16. 02:59:27

Majd el felejtettem.
O1G
SZRTÁJK

Etniez 2019.02.16. 03:54:01

@droid_: nem egészen, most kéne eldönteni, hogy hány gyerek, mert akkora ház kell és gyerek, mert utólag már nem lehet módosítani sem a házat, sem az esetleges Csok-ot vagy hitelt. Teljesen rugalmatlan ez a rendszer.

Etniez 2019.02.16. 03:58:07

@FILTOL: süt rólad, hogy te is proli vagy meg a haverod apja is, csak a felkapaszkodott fajtából.

Ménár Atya 2019.02.16. 07:41:47

Igaza van a bloggernek, ez elfogadhatatlan, hogy segítik a kiváltságos "( lásd dolgozó, tanuló, előre tervező, adófizető )"fiatalokat!
Milyen dolog az, hogy az adónkat ilyen hülyeségre fordítják, ahelyett ,hogy inkább emelnék a családi pótlékot, és ingyen bkv-t,és ingyen repülést biztosítanának a nyugdíjasoknak!
Még a végén elszaporodik egy olyan réteg aki gondolkodik is, aztán vége lesz annak,amikor arra lehet büszke a baloldali miniszterelnök és szakértő csapata, hogy nála a minimálbér adómentes volt, és azt mindenki meg is kapta....több meg nem is kell.
Nézzük meg a 2 percestitkos felvételt ami kikerült a baloldali Balatonőszöd 2. titkos találkozóról:
youtu.be/7dKUHlA-HM8
Így már érthető,mi a gond ezzel a jelenlegi diktatúrával

apro_marosan_petergabor 2019.02.16. 07:49:52

Hihetetlenül buta, rövidlátó poszt, kár volt a virtuális tentáért.

2019.02.16. 08:09:07

@Grecsi Zsot:

a mocskos fideszes kurvaanyád, mindenhova írod a propagandát te is?

318 az euró, lófaszt se ért a felminősítés, ott van az ország ahol 10 éve. az eu pénzek és autóipar ami miatt kaptunk egy kis kegyelmet.

600 ezer magyart és azok ivadékait kellene hazahozni, de az nem megy, mert se munkát, se tisztes bért, se korrekt politikai környezetet nem tud biztosítani a főczigány. ezek már ígérgetésre nem jönnek vissza kis fidessköcsögök, és a hazautalt pénzükre igen nagy szüksége van a futószalagmunkás országnak.

mikerbiker 2019.02.16. 08:09:15

Egy ideje már, nem írtam kommentet sehová...
Többnyire el sem olvasom az ehhez hasonló (napi 50-80 db a blogketrecben) írásokat.
Ez leginkább azért van, mert a "független" INDEX valami furcsa megmagyarázhatatlan okból, az ilyen jellegű (értsd: komplett ballib tábor) tömény sötétséget kultiválja, szemben az értelmesen (értsd: logikusan) gondolkodó tömeggel.
Ez is csak EGY, a kattintásvadász szarok napi áradatában.
Hemzseg a csúsztatásoktól, a nyilvánvaló hazugságoktól, és a tömény uszító faszságoktól, logikusan végiggondolt következtetés zéró.
És TI, akik 100-200 kommentet írtok ide, mindegy melyik oldal érdekében vagy ellenében, TI tartjátok életben ezeket a nyomorultakat.
Mikor jöttök már rá hogy ha rá se baszol, nem olvasod,nem kommenteled, akkor mily meglepetés.... nyomtalanul eltünik.
És talán (de nagyon csak talán! ) egyszer majd a távoli jövőben, értelmes logikus és objektív cikkeket is olvashatunk az Indexen.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.02.16. 08:10:57

@Etniez: szerintem te vagy rugalmatlan.a gyerek elsosorban nem anyagi kerdes hanem lelki.ez az egesz tamogatas azoknak szol akik lelkileg erettek gyereket akarnak es UTÁNA segit nekik a meghozott dontesek megvalositasaban.
saaajnos halistennek a dontest neked kell meghozni.

antal89 2019.02.16. 08:18:45

@droid_: Számolgasson csak mindenki, aki elhiszi, hogy kifizethető állami ráfordítás mellett teleszüljük a Kárpát-medencét ezzel a csomaggal. Másfélmillió megingathatatlanul hisz a tündérmesében, mindegy, mit írok én vagy esetleg egy méginkább hozzáértő kutató. Jó számolgatást!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.02.16. 08:20:16

@Etniez: hat hooogyne. majd megmondom ezt a velekedest amikor meghaltam annak a felmenomnek...ha talalkozunk aki 1467ben kapott nemesseget Matyastol. leereszkedem hozzatok nyomigyerek.
nagyanyam anyamat 44ben szulte. elotze a nővérét 42ben utana a húgát 47ben. ugy h a haboru utan az alfoldre kitelepitve (nagyapam csak ott kapott munkat-hat igen a hortykutya őrnagy...)
ott csak szerelem volt, es lélek, nem volt adovisszaterites meg csok. szerelem volt es egymasba vetet hit, es lélek. akinek ez ma is megvan...annak van ez a rendszer. akiben nincs.
annak ezek a blogok rinyalni.

midnightcoder2 2019.02.16. 08:21:52

@antal89: Semmiképp nem szüljük tele, de nem is kell hogy ez feltétlenül cél legyen. A következõ 20 évben folyamatosan csökkenni fog az élõmunka iránti igény, méghozzá drasztikusan. Ez egy látszatintézkedés. De nincs is ezzel semmi baj, még mindig jobb mint ha a lopásból és segélybõl élõk számát szaporítanánk mint anno a szocik idején.

2019.02.16. 08:21:59

@mikerbiker:

tehát az index-től függetlenül nézzük végig kuss-ban a soros soros migráncs migráncs propaganda mellett az ország kifosztását, és még tapsoljunk is O1G nek, nem igaz?

jó őtleteket adsz, kormánybarátunk.

Ménár Atya 2019.02.16. 08:52:18

@az EU pénzek zsákolója: Na, ebben igazad lehet, azt a 600000 ezer magyart,aki kénytelen volt külföldre menni a gyurcsány féle szoci-szadesz dilettáns kormány ámokfutása miatti gazdasági katasztrófa után, tényleg vissza kell hozni.......
Ne aggódj a 318 as euróért, az jó az exportnak,
A te életeden az sem változtatna, ha egy ft lnne egy euro, neked egész más a bajod, nyaktól felfelé................ :D

Fülig José 2019.02.16. 09:14:24

@Ménár Atya: ez nem az a standard&poor, amelyik 2008 ban befektetésre ajánlotta a amerikai cdo-kat? hiteles banda, igaz-e komám? neked mondjuk tökmind1, ha a csúti bosnaifáraó a szádba szarik azt is csokikrémek neveznéd...

antal89 2019.02.16. 09:29:53

@midnightcoder2: Az oktatásban jobb helye lenne a pénznek, hozzáértéssel és pénzzel lehetne javítani a leszakadók (ha így jobb: "cigányok") kilátásain és ezzel Magyarország jövőjén. Ha csak egy töredék nyomorgó előre jut, az sokat dob a dolgozó/segélyezett arányon. Ebben van üzlet, nem csak széplelkűség.

2019.02.16. 09:33:05

@Ménár Atya:

nem a gyurcsány a baj, a tolvaj czigányod. :D terelhetsz, attól még felvásárolta a fidess-slepp a fél országot.

Elios ról tudunk valamit, miért nem volt pofája számlát benyújtani a czigónak? he?

soros soros migráncs migráncs!!!

ha minden jó lenne ebben az országban, már jönne haza a 600e magyar, de csak nem jön, hiába a plakátkampány, közpénzen, szintén lopva.

van, amiből itt nem lopnak??????

30 milla egy 30nm lakás, a fidesses anyátok picsáját... mocskok

Dzendör Sztadiz 2019.02.16. 09:52:06

Ugye milyen jó volt, amikor a nagyon szakértő, nagyon demokrata maszopék alatt a dolgozóknak nem járt családi pótlék, csak a cigóknak.

pizo 2019.02.16. 09:55:02

@MAXVAL bircaman közíró: Szombaton is korán kezdődik a műszakod. Jól megfizethetnek érte.

Zoli

2019.02.16. 10:00:37

@Dzendör Sztadiz:

nem az számít mi volt te fasz, az számít, mi van. ne azért lopjon a fidess csürhe, mert lopott a maszop.

a maszop épített ki saját propaganda médiát, közpénzből?
az ország zömében már csak fidess-mocsok lap rádió net elérhető te O1G imádó barom.

és most lopás van, és megfizethetetlen egy ingatlan. nem hitelből kell gyereket nevelni idióta.

soros soros migráncs migráncs!!

a héten a főstróman újabb milliárdokkal lett beljebb, üdv lölőnek !

Visceroid 2019.02.16. 10:08:27

De most komolyan. Itt élünk egy észak-balkáni kis lyukban, amit Magyarországnak hívnak és egy nagyvezír 100 évvel ezelőtti politikai elvek mentén akarja kormányozni az országot a 21. században úgy, hogy közben az egész helyet zsebre teszi. Se tengerpartunk, se hegyeink, semmink nincs! Van egy fővárosunk, kész! És akkor áll neki a minidúcse osztogatni, meg visszaidézni a II. VH előtti időket. Ne mondja már nekem senki, hogy ebből bármi jó is kisülhet!

Egyébként pedig rohadt veszélyes amit Orbán csinál. Pénzt ad számolatlanul. Ez nagyon jó buli, mert a pénzt ők nyomtatják, tehát annyit adnak belőle akárkinek, amennyit csak akarnak. Innen pedig már ugye nem kell mondanom, hogy mi lesz a vége....

KissGecihuszár 2019.02.16. 10:28:58

Mindenképpen fontos beszélni a TÉNYEK-ről, összefüggésekről, az elérni kívánt célokról is, tehát: TÉNY, hogy 9 évvel a fidesz regnálását követően IS csökkent a születésszám, egész konkrétan 86 ezer körüli gyerek született, ami rettenetesen kevés!
www.napi.hu/magyar_gazdasag/gyorsabban_fogy_a_magyar_csak_egy_regioban_szuletett_tobb_gyerek.673832.html
Ahhoz, hogy legalább a halovány remény megmaradjon, nos ehhez minimum 120 ezer gyereknek kell(ene) megszületni és lehetőleg az országban maradni, itt élni, s majd dolgozni, alkotni. Kiket érdemes támogatni?? Inkább úgy tenném fel a kőkemény ,naturális kérdést, hogy kiket semmiképp NEM! a rövid válasz: a 3H-s térségek 1-ről a 2-re az elmúlt 30 év során sem jutni képes, faluszéli putri és düledező vályogházlakó CIGÁNYOKAT, mert ők így is bőven túlteljesítik a hazai átlag termékenységi rátát és az teljesen jól látható, hogy a cigány purgyé mindenre alkalmas, csak értékteremtő munkára, ADÓZÓ jövedelemre nem, ergo ha valami semelyik regimenek, sem pedig az őket eltartani kénytelen (még) többségi társadalomnak nem érdeke; a cigányság további markáns szaporodása! Ezzel meg is lennénk, azonban van a társadalomnak egy olyan -sajnos momentán igen markáns- rétege, akik az ú.n. "átlagmagyarok, tehát a bérből és fizetésből élő kb. 4 millió ember, kinek bére, fizetése átlag alatti, azaz nettó 220 ezer Ft-nél kevesebb. Rajtuk ezen intézkedések csak részben segítenek, ugyanis csak abban az esetben képesek 100%-ig élvezni ezek jótékony hatásait, ha a meglévő 2 mellé csinálnak még legalább 1, de inkább 2 kölköt, mert így már olyan SZJA , illetve CSOK, stb támogatásban van részük, hogy a 2 gyerek tartásának költségei szinte ki 0-ázódnak. Azonban -mint ahogy az írás is említette- ezen "jóléti" intézkedések túlnyomó többsége pont ezen, a quasi borotvaélen táncoló rétegek ismételt és/vagy további súlyos eladósodása árán érhetőek el, ami mindaddig nem gáz, ameddig stabil a GDP , illetve a bérnövekedés, amint azonban a legkisebb visszaesés következik be, netán még az MNB is kamatot kényszerül emelni, úgy fog bedőlni ez az egész össznépi eladósodásosdi, hogy olyat még nem látott a világ! Márpedig amit most még csak haloványan,derengve kapizsgálunk, az ugye a márc. 29-én már tény, azaz a Brexit, melynek Hazánkra nézve is igen súlyos következményei lesznek,egyrészt azonnali: megszűnő hazai munkahelyek a nálunk működő Brit cégek esetében, másrészt -mivel Anglia az EU 2. legnagyobb nettó befizetője (volt), így a 2022-től már nem érkező, nekünk "járó" szubvenciók tekintetében. És úgy általában igen súlyos a helyzet az EU 4 legnagyobb, legerősebb országában, mert a Német gazdaság sem muzsikál mostanság fényesen, a Franciáknál immár 4 hónapja tart a cirkusz, az Olasz bankrendszer és gazdaság is igen súlyos recesszióval küzd! Nem véletlen, hogy számosan felvetették Olaszország távozását az Euro zónából és a Líra ismételt bevezetését, mely ez esetben azonnal alsó hangon 20-25%-ot veszítene értékéből, így talán esélyt adva az egyébként igen drágán termelő olasz vállalatok számára, hogy "versenyképesebb" árakon tudjanak exportálni.
Tehát ez a -jelentős részben a gyermekes átlagmagyar családok ismételt eladósodására bazírozó- intézkedés sorozat egy tipikus 19-re lapot húzó oroszrulett, mely amennyiben bejön, akkor megszülethet a minimálisan kívánt évi 120 ezer gyerek, ha viszont nem, akkor brutális éveknek nézünk elébe! Ezt hívják úgy, hogy fifty-fifty...
Ami mindenképp sokat segített, segíthetett volna, az a valamiért elnyomott bérlakás szektor ismételt reinkarnációja, felélesztése, ugyanis ezen átlagmagyar rétegek számára sokkal reálisabb, emészthetőbb lenne, ha végre elérhető bérleti díjú, minőségi, olcsó rezsijű ingatlanokban élhetnének, ahelyett, hogy agyba&főbe hiteleket vetetnek fel velük! Igen, bele kéne végre kezdeni az önkormányzatokkal együttműködve annak az országosan legalább 50 ezer bérlakásnak a megépítésébe,ami már alkalmas lenne arra, hogy a kínálatot bővítve, letörje a horror magasságokba száguldott piaci bérlakások bérleti díjait, nem beszélve arról a dettó nem lényegtelen kérdésről, miszerint ennyi bérlakás már lehetővé tenné a belföldi mobilitás megerősödését is, bár én inkább arra voksolnék, hogy ne az embereknek kelljen az elmaradottabb régiókból akár a vízfejbe, vagy Győrbe, Kecskemétre költözni, hanem a kedves válalatok húzzanak pl a vízfejből és agglomerációjából tömegesen a Keleti, Déli megyék székhelyeire, egyéb nagy és kisvárosaiba, akár kormányzati segítséggel, egyéb EU-s támogatásokkal.

pizo 2019.02.16. 10:29:24

@kolomparlole1114: Jól látod. Kövér különösen szép példa a véresszájú kommunistára.

Zoli

Willkommenskultur 2019.02.16. 10:36:25

En csipem a Fidesz kormanyt, es tokre kiegyeznek, ha a kov. 8 ev ugyanolyan sikeres lenne, mint az elmult8.

Plane hogy nincsen sok valasztas...:)

nemecsekerno_007 2019.02.16. 10:36:51

Megint jósolgattok gyerekek?!?! Az utóbbi 9 évben is milyen szépen bejöttek a jóslataitok!! Rémlik valami?! A magas részvétel az ellenzéknek kedvez! :)

Willkommenskultur 2019.02.16. 10:37:04

@pizo: Koverben az a legszerethetobb, ahogy zsigerbol, oszinten gyuloli a fajtadat...:)

Willkommenskultur 2019.02.16. 10:37:39

@Visceroid: Akkor mit keresel itt meg mindig?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.16. 10:41:40

@antal89: persze, szamolgasson mindenki aki akar. aki nem akar, az meg vegye tudomasul a kormanyzati szandekot vagy patasorbanozzon tovabb, igenye szerint. de aki a tippelgeteset nyilvanosan kozze is teszi, az szamoljon azzal is, hogy azt kritika is erheti.

Willkommenskultur 2019.02.16. 10:46:48

Orban a szocik altal itthagyott ganajbol, 8 ev alatt letrehozta az EU leggyorsabban novekvo gazdasagat (Varga&Matolcsy).

Feltette Magyarorszagot a diplomaciai vilagterkepre, minden nagyhatalommal es szomszeddal normalis a viszony, Mo. nk-i hirekben ennyit soha nem szerepelt, meg 56-ban se. A hataron tuli magyarok ugyeben is egyedul Orban ert el valamit Truianon ota. A turizmus minden evben rekordot dont.

Arrol nem beszelve, hogy sokgyerekes csaladapa, privat botranyok nelkul, tehat eleve nem lippsikompatibilis, mert hat ugy el ahogy predikal.

Orban ellenfelei max. a zsigeri irigysegre tudnak epiteni, mert hat a sikertelen ember gyuloli a sikereset.

Hajra Orban, es koszonjuk!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.16. 10:49:41

@Etniez: nem. az hogy nem tudod, hany gyereked lesz, mekkora hazat vegyel, mennyi hitelbol, az a te problemad. ha ugy tetszik eleg rugalmatlan problema. szerintem amugy nem, nem muszaj egybol 300m2-es hazba koltozni, mert hatha majd kelleni fog, eleg 15 ev mulva, amikor tenyleg kell, ha kell. eladni is lehet, ha valamiert tul nagy es felesleges lett a csaladnak. hitelt is lehet tobb reszletben felvenni, annyit amennyit akarsz/birsz. ez eddig tokfuggetlen a csok-tol. es ehhez kepest van az allami tamogatas rendszere, ami gyerekszamtol fuggo. ha nem jon ossze a bevallalt mondjuk 3 gyerek, akkor se lefejezes jar erte, csak vissza kell adni ami nem jar. felfele boviteni a csok-ot nem tudom lehet-e, neked nyilvan erdekesebb ennek utananezni. ha van kedved idelinkelheted, ha nem lehet.

Helga Beauty Salon. 2019.02.16. 10:50:57

Ha visszatekintünk a Fidesz- kormány elmúlt 9 évére világosan látszik, hogy 3 nagy alappillérre épül: a kommunizmus legsötétebb napjait idéző propagandára, a korrupcióra és az úgynevezett családtámogatásra. ........

Szörnyű! Propaganda helyett lehetne az Amerikai Népszava,, meg a FAZ, a korrupció helyett a hitelből épített autópályák háromszoros áron és a négyes metró szerű transzparens üzletek, családtámogatás helyett meg jöjjenek a betelepülő agysebészek! Kecsegtető kilátások, nem is tudom hogy tudott harmadszor is kétharmaddal győzni a zOrbán! Ja, de! Körülbelül mindenki ezt látja és köp az ilyen dumára!

Billy Hill 2019.02.16. 11:07:44

@KissGecihuszár: A bérlakás-program szép kihívás lenne. Hogy ne (csak) az adózatlan jövedelme mellett minimálbéres legyen az a rászorult, aki lakhat egy ilyen bérleményben. Mert akkor megint a tanár, ápoló, szociális munkás stb. lesz a "gazdag", akinek nem jár, mivel "túl magas" a jövedelme.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.16. 11:11:49

@Visceroid: persze, ok nyomtatjak :) de akkor minek adozunk ugye? nyomtassanak penzt kulon az allami kiadasra oszt jonapot. meg maguknak, lopnivalot. kar hogy nem igy mukodik.
de ha inflaciot okoz, a transzfer akkor is mukodik, akik tamogatottak, tobb penzuk lesz, akik nem, azok meg fizetnek.
a hitelcsapdarol meg annyit, hogy allami kamatatvallalasrol van szo, tehat a toket kell visszafizetni. a toke allami atvallalasa nelkul is egyre kisebb terhet jelent majd az adossag, mert bizony az is elinflalodik. nem tudom, mi a tervezett futamido, gondolom min 10 ev, ami azonban kitolodik gyerekenkent 3 evvel. ennyi ido alatt atlagos inflacioval (2-3%) is egyszeruen eltunik a toke realertekenek kb negyede, harmada.

pizo 2019.02.16. 11:21:12

@Willkommenskultur: A fajtámat? A normális nevelést, kapott, dolgozó, értékteremtő embert? Nem csodálom hogy gyűlöli, életében nem dolgozott csak a pofáját jártatta, apukája meg nagy kommunista volt:

hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6v%C3%A9r_L%C3%A1szl%C3%B3

"1978-1979-ben sorkatonai szolgálatot teljesített. 1983-tól a szakkollégiumi mozgalom tagja, 1984-ben a Bibó István Szakkollégium tagja, majd nevelőtanára, emellett a Századvég című folyóirat alapító szerkesztője volt. 1986. február-szeptember között az Magyar Szocialista Munkáspárt (MSZMP) Központi Bizottsága Társadalomtudományi Intézete ifjúságkutató csoportjának segédmunkatársa volt.[2] 1987 és 1988 között Soros-ösztöndíjasként a közép-európai társadalmi mozgalmak kutatásával foglalkozott.

1988 novemberében a frissen alakult Magyarországi Ifjúsági Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke lett a FIDESZ részéről, (a másik két alelnök a szintén fideszes Langmár Ferenc, a Kommunista Ifjúsági Szövetség részéről pedig Gyurcsány Ferenc volt). A szervezetben nem választottak elnököt, a kollektív vezetést a választmány látta el.[3]

Egyike volt 1988-ban a Fidesz harminchét alapító tagjának, az egyes számú tagkönyv birtokosa. Vitavezető volt 1988. március 30-án a Bibó István Szakkollégiumban a Fidesz megalakítását eldöntő tanácskozáson. 1988 októberében, a Fidesz I. kongresszusán megválasztották az országos választmány tagjává, ezt a tisztségét 1989. október 15-én erősítették meg a Fidesz II. kongresszusán.

1990-ig az országos választmány tagja is. Részt vett az Ellenzéki, ill. Nemzeti Kerekasztal-tárgyalásokon.

1989 októberétől 1990 júliusáig volt a Magyar Narancs felelős kiadója. (A lap ezután függetlenné vált.)"

Zoli

2019.02.16. 11:30:57

@Etniez: Szerintem meg te vagy rugalmatlan, ha csak egyszer akarsz egy tokeletes hazat venni. Tudod mit, en most onkenyesen eldontom, hogy neked nem jar sem a CSOK sem a kezdo hazas hitel, sem a tamogatott csaladi auto, sem a SZJA barminemu kedvezmenye. Csak neked es a csaladodnak. Oldjatok meg magatok az eleteteket. Igy nem kell azon rinyalni hogy dehathogy akkor most elore dontsuk el hany gyerek, mer mi a penzert csinalnank gyereket...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.16. 11:33:49

@pizo: ebben hol irjak, hogy az apja meg nagy kommunista volt? lakatos, azt irjak. az idezett reszben mik azok a momentumok, amik miatt le kell ot nezni?

pizo 2019.02.16. 11:38:57

@droid_: Azért nézem le, mert SEMMI értelmeset sem dolgozott. Ingyenélő. Különösen felhívnám a figyelmedet ezekre: "1986. február-szeptember között az Magyar Szocialista Munkáspárt (MSZMP) Központi Bizottsága Társadalomtudományi Intézete ifjúságkutató csoportjának segédmunkatársa volt.[2] 1987 és 1988 között Soros-ösztöndíjasként a közép-európai társadalmi mozgalmak kutatásával foglalkozott."
Most meg teli szájjal sorosozik. Amúgy meg olvasd el ezt:

greczy.blog.hu/2012/04/21/kover_es_a_kommunistak?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201902

És ne hányjak tőle?

Zoli

Etniez 2019.02.16. 11:41:22

@FILTOL: Kár, hogy rád már semmi nem ragadt ebből.

Willkommenskultur 2019.02.16. 11:48:43

@pizo: segedmunkatarsa...ezert komolyan irtal 30 sort?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.16. 12:05:31

@pizo: ja ertem. gondolom a teve bemondoktol kezdve a tanarokig mindenkitol hanysz, aki csak a pofajat jartatja, es sose volt kalapacs a kezeben (ezek raadasul masok altal eloirt ismereteket ismetelgetnek). vannak ilyen emberek, mint te, rendben. felteszem akkor az mta kutatointezeteinek reformjat teljes erobol tamogatod, kulonos tekintettel a tarsadalomtudosok szetzavarasara.

tovabbra sem latom sehol, hogy az apja nagy kommunista lett volna.

Helga Beauty Salon. 2019.02.16. 12:20:07

@pizo: És ne hányjak tőle? ....

És ha nem is tőle hánysz, hanem terhes vagy? Vegyél egy tesztet!

pizo 2019.02.16. 13:04:12

@Helga Beauty Salon: Hetero férfiként maximum gondterhes lehetek.

Zoli

mikerbiker 2019.02.16. 13:30:46

@az EU pénzek zsákolója: Kussban ülni, vagy folyamatosan hülyeségeket beszélni, az két nagyon különböző dolog bértollnok barátom.
Lehet fikázni, de csináld objektíven,vagy sehogy.
Mert pont a hozzád hasonlók miatt van most is, meg lesz legközelebb is 2/3.

szepipiktor 2019.02.16. 13:49:27

Jól van, még tarta pénz... A sokadik egyenposzt a bejentés ellen. Ugyanazok a feltételezésekre épülő vádaskodások, gyakorlatilag ha a rák gyógyszerét adná ingyen a kormány, azt is támadná a neoliberális vonal.
Naná,hiszen választások lesznek és ez a bejelentés (ami szokás szerint persze hazugság, a sokadik beetetés csupán) garantálja az őszi választásokon a teljes fidesz tarolást.
Főleg, ha a mostani címlapon szereplő baloldali alapú Závevz jelentést olvasva, ahol a passzív, pártnélküliek megelőzték a fidesz is, ma a táradalomnak az a része lett a meghatározó, akik a mai politkia szereplőket egységesen elutasítják.
Ebből az is látható, hogy ezek a felháborodások valójában egy minősített kisebbséget szolgálnak ki, és leszarják a társadalmi többséget, akik már nem is fideszesek...

Kivlov 2019.02.16. 14:14:15

És az ellenzék 9 éve mire épül?
Orbánozás, Lőrincezés, fideszezés.
A kormány min. 1 családozással bentebb van. Meg 2M szavazattal. :D

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.16. 14:15:20

@szepipiktor: a valasztok 25-30%-a sosem megy valasztani, tokmindegy mi a felhozatal, nyugodtan nezd meg a reszveteli szamokat visszamenoleg. es ok sosem fognak elmenni, max akkor ha kotelezo lesz. nem erdekli oket az egesz, vagy nem is tudnak arrol, hogy van ilyen. ezen felul vannak, akik szivesen valasztananak, de nincs kit, es ezert nem valasztanak.

meszena 2019.02.16. 14:49:26

A kommunista korszakot idéző propaganda vádja jól hangzik, - de nem igaz.
A fidesz, mint sok minden másban, ebben is az előző balliberális kormányok módszereit másolta és tökéletesíttette. A nyomasztó balliberális médiafölénnyel szemben felépítették a saját kommunikációjukat, amely láthatóan meghaladta hatékonyságban a példát, amelyről másolták.
A média mindig is fontos hatalmi eszköz volt.

meszena 2019.02.16. 14:54:56

A korrupció tekintetében a fidesz hátrányos helyzetbe került, hiszen a balliberális elit a rendszerváltáskor, és azt azt követő években (jelen estében 1998-ig) megteremtette a politikai hatalom gazdasági hátterét (korrupció), melyből a fidesz nagyrészt kimaradt. Ez a tevékenység nem oldalspecifikus, csak azoknak jobban fáj, akik pont nem férnek hozzá a lehetőséghez :)
Szóval úgy tenni, hogy a fidesz korrupt, de az ellenfelei meg nem, hát - mondjuk így -az nem a teljes igazság :)

szamaritánus 2019.02.16. 15:04:47

@élhetetlen: akkor ugy kerdezem, hogy ertsd: amikor tehettek, a balliberalok miert nem tamogattak ezeket a retegeket? ugy fest, ez a siker kulcsa, megsem leotek meg. jobb volt a ciganyszaporulat, ebbol remeltek elonyt? :D rabasztak.

LebensraumamOsten 2019.02.16. 15:06:37

@Helga Beauty Salon: Éljen a meddőség! Chemtrailezze le Brüsszel a kárpáti párocskákat valami jó hatásos cuccal, nehogy szaporodjanak! Főleg a kettős állampolgárságúak ne. Rájuk küldjön Soros ebolát, Meningococcust - ja bocs azt rád és cigány csüngőhasú gazdidra, meg szemforgató kdnp-s csuhásaira küldték, mert már igencsak megbomlott a tudatototok - és még sok más finomságot. Ez az antiilliberális dolgozók karácsonyi kívánsága nektek. Ja persze, ti hanukkah-ot ünneplitek büdösek.
Azért az araboktól egy dolgot megtanulhattatok volna, ha már olvasni-írni, számolni nem is... Tisztálkodni!

Andy73 2019.02.16. 15:15:57

Egy biztos: kávésember a kávé mellé keményebb drogokat is bevett, amikor ilyen baromságokat leírt.
A konklúzió kb. ennyit érdemel. De ha mégis többet: ha a családok anyagi támogatása árvaházak és hajléktalanszállókat eredményezne, akkor a blogger valami nagyon durva anyagot szívott.
Nyilván nem kötelező semmilyen családi támogatást vagy kedvezményt igénybe venni. Akinek nem szimpatikus az államilag támogatott, kedvezményes hitel, az nyugodtan felvehet piaci alapút is. Mennyivel jobbak is voltak annak idején az ún. devizahitelek, amelyek soha nem láttak svájci frankot, de arra hivatkozva jól meg lehetett emelni a törleszőrészleteket meg a tőketartozást is. Abban nem volt semmi átverés, az volt csak a kánaán.
Ja vagy mégsem, csak a blogger bódult agyában.

élhetetlen 2019.02.16. 15:44:29

@Billy Hill: „megint a tanár, ápoló, szociális munkás stb. lesz a "gazdag", akinek nem jár”. Tudod mi a különbség a bérlakás, és a szociális bérlakás között? Csak kérdezem.

Ménár Atya 2019.02.16. 15:51:15

@az EU pénzek zsákolója: Ugyan már fiam, ne bp-en nézelődj, hanem vidéken, ott olcsóbb jóval, de azt sem tudnád megvenni kisfiam, mert akkor az lenne a sok, mondtam már, neked mindegy, úgy is szar neked, mert könnyebb mást hibáztatni mint tenni magadért valamit :)
De feri alatt jó volt, olcsó lakhatás ,magas bérek, óriási családtámogatás.
Ja, bocs csak álmodtam közben, a valóság épp az ellenkezője volt :)

Ménár Atya 2019.02.16. 15:59:39

@az EU pénzek zsákolója: Amúgy én nem emlegettem sorost, de cimbora, eléggé égeted vele magad, amikor ezzel jössz ,hogy soros migráncs......
Mert mára kiderült, hogy viktorodnak ebben is igaza volt.
Egy amerikai állampolgár aki azon kívü, hogy spekuláns guru, megpróbál nyltan beleavatkozni európa politikájába.
Te csak ATv-t nézed mi? :)
A lopásról meg csak annyit, hogy tételezzük fel, hogy bolond fletóék akik ugye talpig becsületesek voltak és nem loptak, annyira mentek a regnálásuk alatt, hogy a gazdaság a béka segge alá csúszott, ellenben a fidesszel aki galádul mindent ellop,és mégis nő a gazdaság ,csökken az adósság, és tartják az euban elvárt számokat, akkor ezek szerint sokkal jobb,mint a szadesz maszop kormány :)
Amúgy meséld már el, mit kaptál a bolond fletótól, csökkent a rezsid, ingyen evett a gyereked a suliban, vagy csökkent az adód?
Ja, nem, pont az ellenkezője :)
youtu.be/7dKUHlA-HM8

aszekelyek 2019.02.16. 18:03:20

@röf: érezzünk együtt vele legalább... Tényleg borzasztó lehet. Meg szerintem árt az egészségnek is. Annyi ostobaságot összehordtak erről alig egfy hét alatt, hogy hajmeresztő. Azt az alapvető dolgot sem képesek felfogni, olvastam ilyet fentebb, hogy egyáltalán, aki szóbajöhet egy ilyen hitelnél, az még véletlenül sem a tanulatlan, kiskereesetű, vagy állástalan, ám több gyereket vállaló, mint ahányat el tudna tartani a munkájával. Ilyenek nek csak akkor adhattak hitelt bankok, amikor egészen más kormányzat volt. Akik persze köpködik ezt is, mint 9 éve mindent. Úgy tesznek, mintha minden, a 3 gyerekhez is adómentesség, persze ki, minél tanultabb, összegben annál több,..de ők nem is kapnak semmiféle szociális támogatást, meg ingyen étkezést. Viszont pörgetik a fogyasztásukkal a gazdaságot.Mert a jól kereső 3 gyerekes, az bizony vesz a 3 gyerekének elég sok mindent,.nem tartja a markát az ingyenért , örökké. Iparkodott , tanult és olyan életmódja van
Lehet , hogy ez már felfoghatatlanul bonyolult is , tanulatlanabbaknak.

pizo 2019.02.16. 18:45:31

@droid_: Nagyot tévedsz... 3 BME diplomám van. Semmi gondom a VALÓBAN dolgozó emberekkel, függetlenül attól mi a munkájuk, az MTA ellehetetlenítését pedig hatalmas problémának látom. Amúgy meg ferdítesz.

Zoli

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.16. 18:54:20

@pizo: szemellenzos hulye vagy. Senki nem tudja, mit terveznek az MTAval, de azok az intezetek ahol 30 eve nem folyik semmi munka, a sajtoban kezdenek uzengetni a fenntarto gazdanak - lehet lelkifurdalasuk van?

vagy atyauristennek mas neven

hat nem mindenkit teremtett a joisten politikusnak ugy tunik, hehe

Sir Galahad 2019.02.16. 19:59:50

Kinek a fejéhez fognak pisztolyt, hogy vegyen fel hitelt?

pizo 2019.02.16. 20:07:45

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Inkább szemellenzős hülye vagyok, mint hazaáruló fideszes. Honnan tudod hogy nem folyik ott semmi munka? Ott dolgozol? mert ha igen, akkor te sem csinálsz semmit sem...

Zoli

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.16. 20:14:10

@pizo: egyetem utan dolgoztam MTA projekten par honapot, ez mar 10 eve volt

millios fizu a rendes tagoknak, ktgteritesek mindenre, andrassy uti kastely, kozben a meloba be sem kellett menni...de hallottam mastol hogy most is annyi van hogy heti 1 ora meeting, aztan tobbet senki nem latja a munkatarsakat - akik van hogy evekig nem publikalnak semmit (de ha megis abbol a magyar allam, az adofizetok egy fillert sem profitalnak)

ez az egyik MTA tarsadalomtudomanyi intezet, nem allitom h mindenhol ez van

pizo 2019.02.16. 20:19:44

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Az már kiderült, hogy Palkovics tényleg nem csinált semmit sem...

index.hu/belfold/2019/02/15/evekig_800_ezres_fizetest_kapott_palkovics_az_mta-tol_pedig_nem_is_publikalt/

Azért ez nagy égés. Ha maradt volna benne valami tisztesség, akkor ezeket az összegeket visszafizetné a Magyar Államnak.

Zoli

pizo 2019.02.16. 20:22:41

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Különben pedig nem fűnyíróelven kellene az egészet intézni, hanem megfelelő átvilágítás után eldönteni, mely kutatás az, amire érdemes költeni és az ott lévő kutatók fel is tudnak valamit mutatni, és hol van az, hogy csak felveszik a fizetésüket és nem történik semmi sem. Utóbbiakat megszüntetni/átszervezni.

Zoli

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.16. 20:37:46

@pizo: ez ongol lett. honnan tudod, hogy a kover nem csinal semmit? talan ott voltal? :) szoval mas csak ne itelje meg, mennyire ertelmes vagy milyen mennyisegu egy szamara ismeretlen munkaja, de te megitelheted, hogy a kovernek mennyi dolga van es az ertelmes-e. a 3 diplomadhoz gratulalok, de ha az eletrajzabol azt vontad le, hogy csak a pofaja jar, akkor fennall a veszelye, hogy rolad is eszerint alakul ki velemeny.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.16. 21:04:01

@pizo: Es ki kezeli funyiroelven? Az egeszet a lippsi media talalta ki, mikozben sem Palkovics, sem az inytezmenyvezetes nem mondott semmi konkretumot.

Aztan a lippsik, akiknek a velemenye amugy a kutyat nem erdekli, elmondjak mit hogy kene vagy nem kene csinalni, mikozben senki nem mondta hogy mit fog csinalni.

Akarcsak a CEUnal, az se megy sehova.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.16. 21:05:38

@pizo: Tehat Palko nem csinalt semmit, es most valtoztatna ezen, hogy az MTA ne igy mukodjon, es ez a bajod...:)

Erdekes gondolkodasmod.

Tangooo 2019.02.16. 21:19:50

Ti, akik szarozzárok a családtámogatásokat, nem érdemeltek mást csak egy jó kis Bokros csomagot. Annak biztosan mind örülnétek.

élhetetlen 2019.02.16. 21:22:10

@szamaritánus: Értem, amit mondasz, csak nem értek vele egyet. Az én fogalmaim szerint támogatni azt kell, aki rászorul, nem annak adni 10+10-et, akinek már van negyven millája (és esetleg már egy lakása is). Egy kezdő tanár házaspár, ha megfeszül sem tud összeszedni, mondjuk albérletben, 10 év alatt ennyit, pedig értelmesen fel tudnának nevelni három gyereket. És, ha jön a CSOK a használt lakásra, megint nőnek az árak, bár már az új építésűek ára is felhúzta, mert akinek nem telt újra, az használttal próbálkozott, nagyobb lett a kereslet. Négy csoport van. Az egyik, aki jól járt, a másik, aki ezt az esetet nem látja át, a harmadik, aki látja, és a negyedik az építési vállalkozók, akik nagyot kaszálnak.
Rezsicsökkentés. Mindent mérnek, lehetett volna egy fejkvóta, addig mindenki olcsóbban kapja, (a gazdag is), és aki efölött fogyaszt, az fizesse drágábban. Én komolyan gondolom, hogy akinek telik fűtött medencére, vagy teniszpályára, annak telne drágább fűtésre is. Hol a ráció abban, hogy egyik ember háromszáz forint jóváírást kap, a másik harmincezret? És tavaly, mikor kemény tél volt, mindenki adójából kellett kisegíteni távfűtő műveket.
Egykulcsos adó. Igazságos, mondjátok. Nem az, amíg a védőnők, ápolók, tanárok úgy keresnek, ahogy. Mert a piac. Persze, de be kéne látni, hogy értékes, és szükséges emberek. Akik jól jártak, azok meg nem a belső fogyasztást pörgetik, mert ez volt a szöveg, hanem csak elmennek három hétre a tengerre a családdal, de elmennek még kettőre a nagyszülőkkel is a tengerre. És nem egyszer mennek síelni, hanem háromszor. Míg, aki hazavitt 100 eft-t, és utána 95-t, az azt megérzi. Na, mindegy, ez egy meddő futam. Egyetlen probléma van csak, hogy nem a balliberalok basztak rá, hanem a fél ország, (oktatás, KLIK, egészségügy, ha nem vagy Nagy Feró), de ez nem számít.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.16. 21:27:00

@élhetetlen: Az adorendszer igazsagos, az adokedvezmeny igazsagos.

Aki nem igy gondolja, az nem a Fideszre szavazott, azt jonapot.

élhetetlen 2019.02.16. 21:41:56

@Andy73: Ez ugyan off, de hogy valaki még mindig itt tartson, attól már kiakadok. „az ún. devizahitelek, amelyek soha nem láttak svájci frankot”. Így van, nem hozták ide kamionnal, nem osztották ki frankban, hogy menj a sarki pénzváltóhoz, és váltsd forinra nagyobb veszteséggel, mert a kőművest nálunk forintban kell fizetni. De komolyan gondolod, hogy mikor betettem a pénzemet egy bankba, és kaptam akár 8 %-os kamatot, akkor ezt a pénzt adták ki, 2-3 % százalékra hitelbe, hogy veszítsenek rajta 5-6 %-ot? Nem, külföldi bankoktól vették fel azt a pénzt, mert ott alacsony volt a kamat. A törlesztő részletek az árfolyam miatt ugrottak meg, az meg nem a bankoktól függ, és a külföldi bank felé a törlesztés napi árfolyamon történik. Egyetlen dologba tudtak belekötni, hogy a kezelési költséget nem kellett volna frankban számolni. Ennyi.

élhetetlen 2019.02.16. 21:57:56

@Ménár Atya: „Ne aggódj a 318 as euróért, az jó az exportnak”. Nem keresek frissebb adatot, így, hirtelen ezt találtam. „A külkereskedelmi termékforgalom volumene is tovább bővült, az export 5,8, az import 8,2%-kal nőtt 2016-hoz képest.”. www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/kulker/kulker17.pdf
Lehet, hogy azóta már sokkal többet exportálunk, mint importálunk, de ezt nézve, nem olyan jó az az euró árfolyam nekünk, mint te mondod.

TSandor Toth 2019.02.16. 22:04:12

Azoknak lett szarabb az "orbán rendszerrel" akik előtte feketén alkalmazták a dolgozóikat, nem fizették be az ÁFA-t , esetleg még vissza is igényelték, jogosulatlanul szereztek (csalással, machinációkkal) versenyelőnyt a konkurenciájukkal szemben és akik nem dolgoztak de mégis pénzhez jutottak a szociális keretekből. Végül is - tisztelet a kivételnek - a szar embereknek lett szar. Most meg ömlik a szar a szájukból. Az a szerencse, hogy a szarszagot messziről meg lehet érezni. Szevasztok büdöspofájúak!

élhetetlen 2019.02.16. 22:05:48

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Így van. Éljen Viktor. Gondolkodni nem kell, mit aptyuk tész, mindig jó az. (Sőt, amit a veje tész, az is jó).

élhetetlen 2019.02.16. 22:21:07

@TSandor Toth: „Azoknak lett szarabb az "orbán rendszerrel" akik… jogosulatlanul szereztek (csalással, machinációkkal) versenyelőnyt a konkurenciájukkal szemben”. Ilyenkor nem röhögsz fuldokolva a billentyűzet fölött? Mert most, csak az arra érdemes, tisztességes, versenyelőnyt nem élvező emberek járnak jól. Mészáros már a fél Fejér megyén kívül megvette a háromnegyed Balatonpartot, mert van miből, mert minden vállalkozása olyan sikeres, mert mindenhez is ért. Ja. Csak lenne annyi esze, hogy nem mond olyat, mint tavaly, hogy a Viktor mondta, hogy eladó egy húsüzem, menjek, vegyem meg. De már kitanították, már csak Isten segít neki az üzletben.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.16. 22:34:17

@élhetetlen: Miert gondolod, hogy aki nem akar 2010 elotti allapotokat, az nem gondolkodik?

En tudom hogy a lippsi rendszer hivei gondolkodnak, csak en nem szeretem, nem tisztelem az irigy embereket a maganeletben sem, es a politikaban sem, inkabb kerulom oket.

élhetetlen 2019.02.16. 22:54:28

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Gondolom, olvastad, amit szamaritánusnak írtam, azért írtál nekem. Hol látsz irigységre mutató jelet? Ha valaki valamit tisztességtelennek lát, az irigy, vagy, ha a támogatási rendszert (rezsicsökkentés) logikátlannak látja, az irigy? A rezsicsökkentés lehetett volna jó is, de nem lett az. Nem tudom, emlékszel-e, felmerült ez a fejenkénti limit, méréssel, csak valami hülye kitalálta, hogy aki átlépi a vonalat, az az egész fogyasztására fizessen drágábban. Persze, minden család a mérőórákat nézi esténként. Az általam írt közbenső megoldást az okosok nem találták meg, hát jött az egységes 10 %, ami nem az igazi. Ha ezt látom, akkor nem normális gondolkodású, hanem irigy vagyok? Kerüljél, nem zavar.

Etniez 2019.02.16. 22:59:48

@Tangooo: óvodai színvonalon kommunikálsz.

TSandor Toth 2019.02.16. 22:59:59

@élhetetlen: az ingatlan.com szerint még nem érte el a 3/4-et. Nagyon nem. Ha nem hiszed, kérd ki a Földhivatal adatait.

Etniez 2019.02.16. 23:00:55

@Sir Galahad: Viktor szerint a hitel = családtámogatás. Gondoltam szólok, mielőtt kapsz a fejedre a hittársaidtól.

Borondot jol pakoljatok be lippsik 2019.02.16. 23:06:23

@Etniez: kamatmentes, allamilag garantalt hitel

kicsit jobban hangzik nekem mint a kedvezmenyes devizahitel plusz fedezetlen magannyugdij reform...jujj

élhetetlen 2019.02.16. 23:14:02

@TSandor Toth: „az ingatlan.com szerint még nem érte el a 3/4-et.”. Igen, pontatlanul fogalmaztam, a magán telkeket még nem vette meg. A Club Aligát már igen. De remélem, boldog vagy, hogy milyen szépen gyarapodik (az sem baj, ha nem ő). Mi kell a magyar embernek? Egy Mészáros féle példakép, aki, ha gazdagszik, akkor dagad a magyar keble. Ilyen az igazi magyar!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.17. 00:21:48

@Etniez: marmint vissza nem teritendo penzbeli tamogatas, adokedvezmeny es kamatmentes hitel, ugy erted.

Billy Hill 2019.02.17. 01:16:14

@élhetetlen: Bocs, kicsit előreszaladtam... De mivel sokan "állami bérlakásprogrammal" álmodnak, bátorkodtam feltételezni, hogy ha már közpénz lesz benne, akkor lesznek valami társadalmi (szociális) szempontok a kiválasztásnál. Vagy egy újabb (sokadik) olyan konstrukcióra vágyunk, ahol azok járnak jól, akik maguktól is megoldanák?

élhetetlen 2019.02.17. 01:47:02

@Billy Hill: Nem előre szaladtál, hanem hátra. A német „kormány összesen 1,5 millió bérlakást tervez építeni, emellett pedig adókedvezményekkel és egyéb ösztönzőkkel támogatnák a lakásépítéseket.” index.hu/gazdasag/2018/05/28/nemetorszag_lakasepitesi_program/
Ez csak így fél perc alatt. Tudod, nagyobb lakás kell, és telik rá, akkor nagyobbat bérelek, ha már, vagy még elég a kisebb, akkor azt. És, ha van elegendő bérlakás, akkor a magán bérbeadók sem tudják az egekig emelni az árakat. Az építési vállalkozók azon is kereshettek volna. Ja, az államnak kéne karbantartani, míg a CSOK-os lakást a tulajnak? Egy szempont, de a karbantartás, amortizáció is megtérülhet 50, 60 év alatt, és egy rendesen megépített ház ennél többet is kibír időben. És a karbantartás olcsóbb munkaerő hasznosítás, mint a közmunka, ami azért nagyon sokba kerül, nem annyiba, amit a munkások kapnak.
„olyan konstrukcióra vágyunk, ahol azok járnak jól, akik maguktól is megoldanák?” Ez így nem kérdés, egyedi döntés. Pl. nincs gyerek, nem kell, hogy örököljön. Ha van, vagy maradok a bérlakásban, és kötvényeket hagyok a gyerekekre, vagy tömbaranyat, vagy, ha tehetem, veszek egy házat és azt hagyom rájuk. Melyik a jobb?

2019.02.17. 05:42:21

@Ménár Atya:

inkább feri, mint egy czigány.

soros soros migráncs migráncs!!

Sir Galahad 2019.02.17. 07:45:20

@Etniez: A rendszer egyik része támogatás, a másik hitel. Egyiket sem kötelező igénybe venni.

Buchhalter 2019.02.17. 08:38:56

A rendszer egyik része támogatás, a másik hitel. Egyiket sem kötelező igénybe venni.
Neked meg nem kötelező itt észérvek nélkül ˇésztˇˇ osztani fityeszmatyika. A CSOK és egyéb "támogatások" az egekig emelték a lakás árakat. A hitel meg egy nyűg amit vissza kell fizetni ,tehát nem segítség! Nálad okosabb és értelmesebb emberek már ezerszer elmondták,hogy szigorú feltételekhez kötött bérlakás program ( 2-3 éves munkaviszony,átlag bérre bejelentve,bűntetlen életmód,erkölcsi) és tiszteséges fizetések kellenének.A Fidesz inkább rendbe tehetné az egészségügyet és az oktatást.Ahelyett hogy síránkozik az egyre kevesebb szakmunkás tanuló miatt .Költhetne és bevonhatba partnereket a szakmunkás oktatás fjéesztésébe.Tanműhelyek jó szakoktatók és kihelyezés egy idő után leendő munkahelyekre.Németországban erre láttam sok példát.Nálunk alig van.

Mikrobi 2019.02.17. 08:40:01

A felső-középosztályt azért támogatja a kormány, már '98-as Orbán-kormány is, mert ők termelnek. Teljesen jogos, hogy ne az ingyenélőket tömjük pénzzel. Ugyanakkor óriási ötlet volt a közmunka, amivel a segély melletti semmittevés helyett valami munkát mégis csak kell végezniük a munkára alkalmatlanoknak: És rendkívül fontos a családok támogatása, mert az összetartó, komoly családokból jönnek a dolgozni képes, fegyelmezett, termelékeny, társadalomnak hasznos állampolgárok, tehát a jövendő felső-középosztály. A migránsokból csak segélyen élősködő, bűnöző réteg lenne.

Tangooo 2019.02.17. 08:44:32

@Etniez: Ilyen ütős érvek előtt meg kell hajolni.
Ja, hogy nem volt érv? Nem baj. Majd felnősz te is egyszer, vagy nem.

pizo 2019.02.17. 09:02:00

@droid_: Te is öngólt rúgtál, Palkót pont nagyon jól ismerem, ott végeztem ahol ő. Pont akkor lett tanszékvezető, dr. Lévai Zoltán nézte ki még 1987. körül az utódjának. Lézó nekem is a tanárom volt. Palkovics sokat tud a szakmánkban, de 2014. óta nyilvánvalóan nem volt ideje publikálni, amúgy meg is ő is pozícióhalmozó, viszont egy nap neki is csak 24 órából all, a komoly fejlesztői és tudományos munka pedig eszméletlenül időigényes - ezt a saját munkámból tudom. És azt is, hogy ide-oda kapkodva nem lehet csinálni.

Zoli

pizo 2019.02.17. 09:06:34

@Borondot jol pakoljatok be lippsik: Az a bajom, hogy élvezte az előnyeit, nem publikált pedig kellett volna, most meg ez ellen ágál. Nem érted hogy nem hiteles?

Zoli

Ménár Atya 2019.02.17. 09:50:25

@az EU pénzek zsákolója:
Látod mennyire egyszerű vagy !
Ezért nem lehet feri már senki, mert rászista vagy!

:D:D

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.02.17. 09:58:14

@pizo: ismet csak gratulalni tudok. de ertetted amit irtam?

2019.02.17. 10:31:16

@Ménár Atya:

soros soros migráncs migráncs duma 2 éve mi? fasiszta megnyilvánulás?
mi a magyar pl. angliában, nem migráncs? aki fizet a letelepedési kötvénnyért -amit a fidesstolvajok vittek is. nem migráncs?

fidessköcsög.

beszélgessünk a fidess lopott pénzekről, vagy nem tudunk, mert nincs? :D

2019.02.17. 10:34:15

@Mikrobi:

"A migránsokból csak segélyen élősködő, bűnöző réteg lenne."

ki a migráncs te fasszopó? nem migráncs román bolgár melósok végzik itt is a munkát, mert már alig van magyar szakember? azért kellett a nemzeti akcióterv túlóratörvény is, ugye?

az a migráncs, aki kitömi a fidesstetűk zsebét, nem migráncs? (kötvény)

TSandor Toth 2019.02.17. 12:37:39

@élhetetlen: a Club Aliga nem éri el a balatoni telkek 0.01%-át. Cimbi matekból, földrajzból egyest kaptál. Amúgy meg az lenne a jobb ha egy nemzetközi befektető csoport vette volna meg? Annak jobban örülnél gennyláda?

élhetetlen 2019.02.17. 13:53:33

@TSandor Toth: Ez igen! Nem elég, hogy ostoba vagy, még bunkó is. Van mire felvágnod.

TSandor Toth 2019.02.17. 14:00:50

@élhetetlen: igen van mire felvágnom, veled ellentétben én nem buktam meg matekból és föciből. Nem hazudozok mint te, ráadásul magyarnak is tartom magam nem úgy mint te.

Ménár Atya 2019.02.17. 16:42:52

@az EU pénzek zsákolója: Neked cimbora,nagyon beakadt a migráns lemez :)
Amúgy ne tetézd a butaságod , így is látszik,hogy egyszerű buta ember vagy.
Angliában a magyar munkavállaló mitől lenne migráns?
EU-n belül bárhol dolgozhatsz,lakhatsz, indulhatsz helyhatósági választásokon te sötétség hercege :)
Magyarországra pedig bármikor betelepedhet bárki az euból, aki kintről jön, annak pedig át kell esni az eljáráson.
A te elvtársaid, sorossal az élen,épp ezt szeretnék elkerülni valamiért.
Kötelező kvóták bevezetését szorgalmazták, aztán viktorunk miatt ez elbukott.
De azért jó hogy te vagy nekünk, legalább látjuk,hogy amíg a hozzád hasonlók az ellenzék,addig nincs probléma,mert annyira sötét vagy, hogy világít a szádban a negró cukor :D

Ménár Atya 2019.02.17. 16:45:18

@az EU pénzek zsákolója:

"ki a migráncs te fasszopó? nem migráncs román bolgár melósok végzik itt is a munkát, mert már alig van magyar szakember? azért kellett a nemzeti akcióterv túlóratörvény is, ugye?"
Nem.
Buta vagy.
És .
:)

2019.02.17. 16:51:11

@Ménár Atya:

migráns (főnév) -> Lakóhelyét megváltoztató személy; egy területről elvándorló, illetve más országba betelepülő ember.

nem a csuttti czigányod migráncsozik f@szfej? na akkor a kurv@@nyádat.

www.origo.hu/nagyvilag/20190214-nemet-borton-migransok-telitettseg-iszlamizacio.html

czigányod médiái is ezt a szót mossák az agyakba, kussolsz, és nyalod O1G zacsiját, de csendben.

Ménár Atya 2019.02.17. 17:41:39

Hát cimbora, te nagyon el vagy tévedve.
Még mindig nem vagy képes felfogni az Eu lényegét.
Attól, hogy te ma gödöllőn élsz, holnap meg frankfurtban, aztán barcelonában, még nem vagy migráns, hiszen az eun belül mozogsz, ehhez jogod van.
Tudod, határok sincsenek a legtöbb ország között :)
A muszlim országokból érkezők ,sőt az ide véglegesen letelepülő orosz,vagy amerikai az migráns.
Na ugye hogy nem érted?
Te nagyon kis buta vagy.
Amúgy mi a bajod a cigányokkal, hiszen feri is annak vallja magát.
Biztos hátulról kompromittált valamelyik kancigány ánuszon hogy ennyire félsz tőlük :D:D

blasiusii 2019.02.17. 18:33:11

Nagy lájk, van benne egy-két remek megállapítás.

Én azt emelném ki, hogy egyfelől ez a lakáslufi végső kipörgetésének fázisa (most fejeződnek be nagy projektek), az árak tovább emelkednek.

A másik, ahogy írtad is, hogy ez AZ ABSZOLÚT populista kormány, itt mindenki vagy meg lett véve kilóra, vagy szerelmes a Viktorba (hinni akar valamiben) vagy valami kis kedvezményt kap, míg máshol hátba szúrják és átverik (gondoljunk csak a legegyszerűbb példákra, mint a "rezsicsökkentés"...).
Fantasztikusan ki van ez találva, kérem...

élhetetlen 2019.02.17. 21:33:30

@TSandor Toth: Nos, bunkókám. Egyenlőre te hazudsz. „veled ellentétben én nem buktam meg matekból és föciből.”. Csak megjegyzem, az ELTE-t jó eredménnyel végeztem el matek szakon. Hogy úgy értetted, nálad buktam meg? Az meg kit érdekel, soha, senki nem kérte tőlem a tőled kapott diplomát. Értelmezési problémáid vannak. „A Club Aligát már igen”, nem azt jelenti, hogy csak azt. Azóta azon rugózol, hogy mekkora a Club Aliga. Mert te okos vagy, és nem buktál meg matekból, ami látszik is a logikai készségeden. Ja. És persze, elhiszem, hogy összeszedted az összes strand vízparti hosszát, és ezt vetetted össze Mészáros érdekeltségeivel. Ja, nem csak Aligát. Mert Mészáros érdekeltségeit ő sem tudja pontosan, nemhogy te, főleg azt nem hogy mi van a rengeteg cége nevén. Föci. Most küldök egy linket, nepszava.hu/1133582_meszaros-rivieraja-a-balaton , ezen még Aliga nincs rajta, de, ha rábököd, azért, bár nem akarod látni, de látható, hogy szépen bekerítette a Balatont. Már csak az északnyugati kis rész érintetlen általa, de már Kenesén is áll a bál, kikötőt akarnak építeni a Parti Sétány végén még levő szabadon látható vízre.
Ez csak kérdés. „ráadásul magyarnak is tartom magam nem úgy mint te.”. Szerinted csak az tarthatja magát magyarnak, aki hülye is (mint te)? Én nem? Én nem lehetek magyar, mert gondolkodni is képes vagyok, nem vagyok bunkó, és nem gennyládázom le, akivel kommentet váltok? Ne válaszolj, költői kérdés volt!

2019.02.18. 06:18:33

@blasiusii:

"Fantasztikusan ki van ez találva, kérem..."

az emberek gyengeségének jele, hogy akarnak, vagy tudnak e átlátni egy cziggggányon. a kifosztást választják.

Void Bunkoid 2019.02.18. 08:59:41

@Killary Fucking Clingon: mit kellene? Ide akarnak jönni? Nem akarnak. Már idestova majd öt éve nagyon jól tudják, hogy itt nincsenek szívesen látva, hellyel-közzel azt is tudják, hogy ez k*rvára nem Svédország generál jólét tekintetében. Már túl van tolva nagyon is, kész, a migriknek már évek óta (sőt, már 2014-ben SEM) nem vagyunk célország, hiába próbálja a propaganda belénk sulykolni.

A niggerek nem avas, tyúkszarszagú zsákfalvakban meg szomorú, üres alföldi kisvárosokban akarnak kövidinkát szortyolgatni meg a nyugdíja Mari nénit telivágni, hanem urbánus-kozmpolita nagyvárosokban szekszondöbícset és instagramkompatibilis tizenéves csodapuncit nyalogatni. Mert EZT látják a "nyugatból" meg a fejlett országokból az interneten otthon, és erre vágynak, nem a depressziós-reálábécés-péterpálkommerszitalos-herbálszívós magyar vidéki rögvalóságra.

@kolomparlole1114: a felosztó-kirovó nyugdíjrendszerben SOHA nem "magadnak teszel félre". Ott kérem amit levonnak a fizudból, azt azonnal ki is osztják a nyugdíjasoknak frissen melegében. Majd te azoknak a nyugdíjjárulékából részesülsz, akik akkor fognak keresni (és befizetni), amikor te nyugdíjas korú leszel. Kb ez van veszélyben, hogy ha fiatalabb vagy, jórészt nem lesz annyi befolyó cucc ebbe a kasszába, amiből a mondjuk 30 évvel későbbi elég durva számú nyuggert ki lehet majd fizetni (legalábbis csak tippelek, hogy a jelenlegi sokat szülő-sokgyerekes családok ha a továbbiakban is hasonló modell alapján működnek, akkor a mélyszegények gyerekei ugyanolyan tanulatlan, állami segélyeken lógó népek lesznek, gazdagék sok gyereke meg vagy külföldön fog élni, vagy vállalkozó lesz, és papíron természetesen nincstelen, nem lehet majd mit levonni tőle).

Amiről te beszélsz, az a magánnyugdíjpénztár, ami tényleg egy személyes megtakarítási kassza. Na pont ezt verte szét (pontosabban államosította, és a személyes kis megtakarításodat azonnal széjjelosztogatta másoknak nyugdíjként) a Fidesz rögtön 2010-ben.

@élhetetlen: az "okosság" csak annyi, hogy felhívtam a posztíró figyelmét arra végül, hogy nem biztos, hogy az a legjobb módja egy ellenkező politikai preferenciájú réteg meggyőzésének, illetve a mi oldalunkra állításának, hogy elkezdjük őket lenézni-sértegetni.
süti beállítások módosítása