Morcos kávé

S a nép, az istenadta nép, Ha oly boldog-e rajt' Mint akarom, s mint a barom

Orbán Viktor maradt ami volt: nyáját terelgető bunkó

2017. szeptember 19. - Kávésember

Nagy kedvenceim Arany János balladái. Időről időre újraolvasom őket és mindig meglepődöm mennyire időtálló gondolatok vannak bennük. Különösen igaz ez A walesi bárdokra. Nyilván nem teljes a párhuzam, de azért megejtő a hasonlóság Edvárd király és a miniszterelnök között, kezdve a diktatúra kiépítésével és befejezve a kritikus hangok elhallgattatására való törekvéssel.

Megkezdődött ugyanis a parlament őszi ülésszaka, és az már világosan látszik hogy a Fidesz ott folytatja ahol abbahagyta. A retorika semmit sem változott, sem annak tárgya sem a célközönség. A szokásos mantra: soros-migráns-újságíró, melynek minden betűjét aranyba foglalja a társadalom borsókonzerv-része. Ugyanolyan arrogáns, lekezelő stílusban beszél az ellenzékhez, csak a saját tábora szája íze szerint formálja a szavakat. Semmi másra nem épít, csak a szokásos lózungokat pufogtatja, az "erős és büszke ország" bűvkörében próbálja tartani az embereket, miközben konkrétumokról nem esik szó, az ország égető problémáival nem foglalkozik. Nem esik szó sem az egetverő korrupcióról, sem az egészségügy és oktatás egyre mélyülő válságáról, sem a növekvő kivándorlásról.

Nőttek a bérek, mondja. Igen, valamelyest valóban, ha az átlagot nézzük. Csakhogy a számokkal igen jól el lehet ám játszani: van 10 dolgozónk, kilenc keres havi százezer forintot, egy meg egymilliót. Szóval az átlagfizetésük 190.000 forint, ami remekül hangzik, de attól még az a kilenc ember éhen hal. Mint ahogy a magyar gazdaság termelékenysége is növekszik, csak azt nem szabad elfelejteni, hogy ebben a kormányközeli oligarchák súlyos milliárdjai és az uniós pénzből finanszírozott közbeszerzések is beletartoznak. Ugyanaz a szisztéma: vegyünk 99 hazai kisvállalkozót meg Mészáros Lőrincet. Ha a KKV-szektorban dolgozó egy híján száz ember bevétele fejenként évi egymillió forint, a gázosé meg 100 milliárd, akkor tulajdonképpen az együttes vagyonuk igen jelentős, és a statisztika azt mutatja dübörög a gazdaság. Ugyanakkor a kétkezi munkások sorra zárják a boltot, óriási a szakemberhiány, mert vagy nem tudja kitermelni a megélhetési költségeit vagy elmegy egy nálunk szerencsésebb országba dolgozni az itthoni bérek többszöröséért.

Nagyon hiányoznak ezek az emberek a magyar munkaerőpiacról, főleg az építő- és szolgáltatóiparban érezteti hatását ez a tendencia. A kormány problémakezelése pedig megdöbbentő: ahelyett hogy valódi életpályamodellel, gazdaságélénkítő intézkedésekkel és vállalkozásbarát adó és támogatási rendszerrel operálna kelet-európai vendégmunkásokkal próbálja betölteni a keletkezett űrt. Teszi ezt annak ellenére, hogy számtalanszor kijelentette, nem leszünk bevándorlóország, miközben már most több mint tízezer munkavállalási engedélyt adtak ki román és ukrán állampolgároknak. Folytatódik tehát az olcsó munkaerőre épülő, az országot mesterségesen gyarmati sorban tartó gazdaságpolitika, pedig számtalan felmérés bizonyítja, gazdaságtudományi és társadalomkutató szakemberek tömkelege mutatott rá arra a tényre, hogy ez a lehető legrosszabb út és a fejlődés legnagyobb gátja.

De hát mit foglalkozunk apróságokkal, igaz? Örüljünk hogy ennyi is van, kérdés hogy meddig. Az ellenzéki politikusok és média folyamatosan rávilágítanak az ország kétségbeejtő helyzetére, de válasz nincs, hogy párbeszédről vagy érdemi vitáról ne is beszéljünk. Maradnak a cinikus megjegyzések, a mellébeszélés, a hazudozás. Igazi útszéli stílus telik csak Magyarország első emberétől, ami több mint kétségbeejtő. Akik pedig különböző okokból még mindig hisznek neki és követik őt azok vagy jelentős méretű szemellenzőt viselnek vagy kiszolgálói ennek az alapjaiban elhibázott és lopásra épülő rendszernek.

Ugye emlékszünk A walesi bárdok végére? Csak mondom hogy ez is egy opció, de nem kéne megvárni, mert addigra nekünk már rég befellegzett.

A bejegyzés trackback címe:

https://morcoskave.blog.hu/api/trackback/id/tr2012877408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.19. 16:03:09

Ugye te is tudod mi a különbség a hivatalosan beengedett és ellenőrzött munkavállaló és a segélyvadász iszlamista tömeg között?

Mérnork 2017.09.19. 16:13:19

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Hogyne tudná, de balfasz körökben divat tök hülyének mutatni magukat... ;-)))

$pi$ 2017.09.19. 16:16:01

"egy meg egymilliót. Szóval az átlagfizetésük 190.000 forint, ami remekül hangzik, de attól még az a kilenc ember éhen hal."

Igen, az általános iskolában így számolnak átlagot. A statisztikában azonban nem. Ott adattiszttást végeznek, deciliseket számolnak. Amit itt írtál azt a következőképpen lehet egyszerűen megfogalmazni:

"de nagy hülyeség a statisztika, azt sem tudom hoggy mi az".

Kapitány_1 2017.09.19. 16:16:17

@Mérnork: Magadból indultál ki ugye? Bár inkább tűnsz seggfejnek.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.09.19. 16:16:49

Mennyivel jobb volt a ballib elkúrók alatt, mikoris a kiváltságosak ugyanúgy rommá lopták magukat, viszont cserébe az átlag fizetés is szarabb lett, és ténylegesen tombolt a munkaerőhiány.

Az országot szarrá adósították, és az egybites Gyurcsány csicskák visszasírják elkúró főnöküket.
Agyhalott barmok.

---

Csakhogy néhány valódi adat is álljon itt, a bérrettegő elvtárs hazugságai alatt:

http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+gdp
GDP arányos hiány:
----------------------
2002:
Eu-s átlag: 60%, Magyarország: 54%

2010:
Eu-s átlag: 78%, Magyarország: 82%
Tehát az MSZP-SZDSZ kormány alat az EU-s átlaghoz képest is romlott, 28% adósság növekedés.

2014:
Eu-s átlag: 87%, Magyarország: 77%
Tehát a Fidesz kormány alatt az EU-s átlaghoz képest is javult, 5% csökkenés.

http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+unemployment
Munkanélküliségi ráta:
-------------------------
2002:
Eu-s átlag: 8,9%, Magyarország: 5,5%

2010:
Eu-s átlag: 9,6%, Magyarország: 11,2%
Tehát az MSZP-SZDSZ kormány alatt az EU átlaghoz képest is jelentős romlás, 5,7%-os növekedés.

2014:
Eu-s átlag: 9,8%, Magyarország: 7,5%
Tehát a Fidesz kormány alatt az EU-s átlaghoz képest is javult, 3,7% csökkenés.

Kapitány_1 2017.09.19. 16:19:38

Hivatalosan beengedett vendégmunkások - lehet.
De hogy ellenőrzött, na az kétesélyes. Talán mint a kínai-arab-orosz bevándorlók akik Rogán offshore cégénél fizették be a kapudíjat.

Sexual Harassment Panda 2017.09.19. 16:20:49

A poszter fullhülye.
Különbség van az engedéllyel, határozott ideig, szintén európai munkavállalók, meg az ellenőrizetlen, afrikai és közel-keleti allahakbarozó és kődobáló "szakemberek" között.

Exploiter 2017.09.19. 16:21:52

A probléma (mármint az olcsón végzett munka, mint a gazdaság motorja) valós, a normális kormányintézkedések, adóprogram, gazdaságpolitika hiánya valós, a kormányzat általános töketlensége és cinizmusa, bérek szerkezete, az állami feladatok be nem töltése mind-mind valós probléma.

Most már csak azt tessék megmondani, mi a francért kell belekeverni a migrációt, hogy elvigye az egész kérdést egy teljesen idióta irányba. Miért, minek, mi a bánatért ésatöbbi. Irreleváns, kontraproduktív és sorolhatnám még a jelzőket.

Tény 1: Az emberek többsége megszólítható a fenti kérdésekkel. Tény 2: Az emberek többsége örül a jelenlegi migrációs politikának. És ez kb. az egyetlen egy dolog, amiben társadalmi konszenzus van.

Minél előbb felejti el a kormánykritikus oldal, annál jobb.

Figyel Castro 2017.09.19. 16:23:39

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: segits mar, fogalmam nincs. Hacsak az nem, hogy az elobbinek allampolgarsag es szavazati jog is jar, levelben!, nekem pedig nem. Ja, es hogy elobbi csak az utlevelre var, es jon utanam...

Medgar 2017.09.19. 16:24:34

Tökéletes összefoglalóját adtad miért nem lehet elzavarni a fideszt. Hazogságok, csúsztatások de akkorák, hogy a fal adja a másikat.....

Sexual Harassment Panda 2017.09.19. 16:27:09

@Figyel Castro: Szóval szerinted egy külföldi munkavállalónak szavazati jog jár.
Mesélj még.

Laciii 2017.09.19. 16:45:53

@Kapitány_1: nem papírok nélküli 99. jan. 1-én született "gyerekek" akiket nem lehet hazaküldeni.

Tiszteltetem Brüsszelet 2017.09.19. 16:47:32

'Nem esik szó sem az egetverő korrupcióról, sem az egészségügy és oktatás egyre mélyülő válságáról, sem a növekvő kivándorlásról.'

- korrupció sokkal kisebb mint a szociknál, tekintve hogy akkor magasabb adókkal is csődbement az ország

- eü oktatás ugyanolyan szar/vagy jó

- kivándorlás? nettó bevándorlás van, mellesleg 90 óta. De a bevándorlás aránya is nőtt a fidesz idején, a szocik idején csökkent.
knoema.com/atlas/Hungary/topics/Demographics/Population/Net-migration-rate

KUHULIN 2017.09.19. 16:51:43

"Nagy kedvenceim Arany János balladái. "
Szép értelmiségi felütés, utána jön a ballib csodafegyver a románozás... :D

Ad Dio 2017.09.19. 16:56:30

Az index ellenzéki portál. Ez idáig okés. Többek között ezért olvasom. De árulja már el valaki, hogy miért kell hogy az ellenzékiség egyet jelentsen az ostobasággal?!?! Egy ilyen tartalmat mint ez a blog betenni a blogketrecbe, kretén öngól, semmi más...

Ló Elemér 2017.09.19. 17:10:09

A képzett, szakmájában dolgozó vendégmunkás és a menekült két külön történet. Az más kérdés, hogy miért van szükség a vendégmunkásokra, amikor még mindig van egy légiónyi közmunkás és sok százezer, mindenféle nyilvántartásból rég kiesett munka nélküli ember. Ezek teljesen képezhetetlenek, vagy csak az állam nem hajlandó költeni a képzésükre? Egyébként ez nem csak nálunk van így, Lengyelországból vagy milliónyian dolgoznak nyugatabbra, és vagy egy millió ukrán és fehérorosz dolgozik Lengyelországban. A lengyel melós Londonban szerel vízvezetéket, az ukrán meg Varsóban, így megy ez, emberek.

n3spr3ss0 2017.09.19. 17:38:57

@Sexual Harassment Panda: Tájékozódj egy kicsit, nem maradsz ilyen sötét.

sutyerák 2017.09.19. 17:39:06

aztán az ukránok,szerbek,és főleg a románok 90%-a már odébb is állt nyugatra.

VaradiJanos 2017.09.19. 17:51:54

Gusztustalan hogy beengedjük a büdös ukránokat csak mer beszélnek magyarul pedig otthon kéne védeniük a krimet a támadó putyintól aki az orr bán gazdája és a büdős románokat csak mer azok is beszélnek magyarul pedig csiki sört isznaj a finom hejneken helyett (kaptunk is miatta sallert szijgyartó kakadura a NAGYkövettől), közben pedig szegény kvalifikációs szomálok és nigérek ott vannak lebünőzősen ketrecbe rakva a határon

chrisred 2017.09.19. 17:55:50

@Ló Elemér: Pontosan azért van szükség nálunk keleti vendégmunkásokra, mint Nyugat-Európában. Mivel kevesebbel is beéri, rontja a helyiek alkupozícióját a bérszintek kialakításakor. Minél alacsonyabb a bérszint, annál magasabb profit keletkezik a munkáltatónál.

VaradiJanos 2017.09.19. 17:57:02

@KUHULIN: miért, szerinted hova tettük volna azt a 23 millió románt ha Miniszterelnök Úr akkor nem mongya hogy stoppnetovább? Le sem tudnánk ülni a villamoson

Albert Ejstejn 2017.09.19. 18:01:38

@$pi$: " "de nagy hülyeség a statisztika, azt sem tudom hoggy mi az". "

Nem, nem tudjak, hanem gatlastalanul hazudik mindegyik.

A HirTv egyik musoraban Egy Mellar Tamas nevu kozgazdasz egyetemi tanart kerdeztek, az elmult 8 ev gazdasagarol. Nem voltak ketsegeim a Simicska tv hiteleseget illetoen, de azert gondoltam, hogy egy egyetemi tanar azert megse rohogteti ki magat, meg a HirTv kedveert sem. De a Simicska Tv hozta a formajat, es a manus ugyan azokat a fel perc alatt cafolhato, hazug demagog baromsagokat sorolta kozgazdaszkent, amiket nap mint nap itt indexes blogon olvasunk. Tobbek kozott temeszetesen, azt a szamtalanszor cafolt hazugsagot is, hogy itt semmifele gazdasagi novekedes nincs, a 12 % ami statisztikaban szerepel, az kizarolag Unios forrasok okozzak.

Ennyire elborultak, hogy kepes egy egyetemi tanar is lejaratni magat, es akkora szelsoseges demagog hazugsagot nyilatkozni, amiert mar egy indexes-es blogon is kirohogik az embert.

Che21 2017.09.19. 18:10:45

Magasról lesz.rom, hogy Lőrinc mennyivel gyarapodik, amíg magam is gyarapodni tudok, és nem azon kell izgulni, milyen trükkel akarják elvenni, amit sikerült hosszú évek alatt összekuporgatni.

Nem felejtettük ám el, hogy a ballibsi elvtársak, az IMF-el karöltve, már az ingatlanadóról álmodoztak, mikor a jónép a törlesztőt is alig bírta fizetni.

Bokros még meg is ideologizálta, hogy aki nem bír évente párszázezret kifizetni a háza/lakása után az fenntartani se bírja.

chrisred 2017.09.19. 18:16:05

@Che21: Ja, a 2009-ben 50 milliósnál nagyobb értékű ingatlanokban nyomorgó jónép.

Lajos Csánó 2017.09.19. 18:34:57

@Ballib cenzúrázók réme 25: Kezdjük előröl:Bajnai 4,2% állam háztartási hiánnyal adta át a kormányzást Orbánnak! Az Orbán kormány azonnal átirányította a magánnyugdíj befizetését a költségvetésbe,ez 360 milliárd,+ 0.5 % felemelte a nyugdíj járulékot ami + 40 milliárd! már a gazdaság is nőt 1,5 %(300 milliárdnak véve 1%,az is 450 milliárd)Következő évben 3000 milliárd lenyúlása javította a bevételeket.Azután jöttek például a bankadó,szektorális adó, 30 féle új adó,Így 6 évre számolva minimum 8000 milliárd + pénzt tapsoltak el!Nem beszélve az 1 kulcsos adóval évi 500 milliárdot osztogatott el ez a remek kormány!Ezek után nézd a statisztikát!

midnight coder 2017.09.19. 19:19:44

@Lajos Csánó: Ha nincs az egy kulcsos adó, akkor még egy nagy rakás képzett ember hagyja el az országot. Mert hogy ennek a kedvezményezettjei nem a 8 elemis szabolcsi közmunkások, hanem a nyelvet beszélő, keresett szakmával vagy diplomával rendelkező polgárok. Márpedig ha elmegy egy mérnök, azt nem fogod tudni pótolni a halmozottan hátrányos helyzetű közmunkással, ami nem csak azt jelenti, hogy onnantól kezdve az ő befizetéseit nemigen tudja visszaosztani a szocpol senkinek, mivel nem itt fizeti az adót és a TB-t, de azt is hogy egy rakás munkahely sem kerül ide kiszervezésre, mert a szalagmunkához sem elég csak a segédmunkás. Ezért is ostoba minden olyan párt és a szavazói aki az egykulcsos ellen kampányol. Ez nem Nyugat-Európa ahonnan nemigen éri meg lelépni az átlagos jól képzett polgárnak a 4x-es fizuért. Más kérdés, hogy az igazán jók onnan is húznak el Samu bácsihoz mert ott még több a zsé, de ez azért nem olyan jelentős mértékű mint nálunk. Ezt az országot csak a munkaereje tudja a felszínen tartani: nekünk nincsenek ásványkincseink, nincs a seggünk alatt olaj vagy más energiahordozó, nincs tengerünk, és hála az elkúrt rendszerváltásnak és az előző 40 évnek, saját gazdaságunk sem igen van. Így aki azért kampányol, hogy az értékes munkaerőt hülye adószabályokkal üldözzük el az országból, az bizony az ország alapvető érdekeit sérti. Egyebek között amúgy pont a többkulcsossal védeni kívánt csórókét is. Mert a Németországban vagy Franciaországban, esetleg Svédországban vagy Svájcban befizetett adóból idehaza nemigen lesz segílyke, de még csak ingyenes orvosi ellátás sem.

chrisred 2017.09.19. 19:28:50

@midnight coder: Az egykulcsos adóval a képzett, diplomás szakemberek nagy része rosszul járt, leginkább a pályakezdők. És mivel ők a leginkább mobilis része a munkavállalóknak, az egykulcsos adó inkább gyorsította a kivándorlást, és egyben jelentősen megnehezítette a nyugdíjba vonuló, vagy nyugdíj előtt álló magasan képzett munkavállalók pótlását.

$pi$ 2017.09.19. 20:44:21

@Lajos Csánó: "Azután jöttek például a bankadó,szektorális adó, 30 féle új adó,Így 6 évre számolva minimum 8000 milliárd + pénzt tapsoltak el!Nem beszélve az 1 kulcsos adóval évi 500 milliárdot osztogatott el ez a remek kormány!"

Vagyis röviden azt állítod, hogy ha több pénzt szednek be, az mocsok dolog, ha kevesebbet, az megint mocsok dolog.

Akkor tehát pont annyit kellett volna beszedni és pont annyit kellett volna kiadni, mint az mszp?

Dehát ők is változtattak, akkor melyik év volt a tök jó? Mondjuk 2006, amikor 10% volt a hiány? Vagy a bajnai év, amikor brutál megszorítások voltak? Vagy előtte, amikor felvették az imf kölcsönt? Vagy az elején, amikor privatizáltak ezerrel? Vagy a száz napos program idején, amikor ment az osztogatás?

$pi$ 2017.09.19. 20:48:49

@Albert Ejstejn: "amiert mar egy indexes-es blogon is kirohogik az embert. "

Érdekes, én is erre jutottam. Tök lenéztem ezeket az indexes megmondóembereket az abszurd dumákkal, mint százezrek éheznek, egyre több a szegény, meg nem is növekszik a foglalkoztatottság, meg ha levonnánk az öreganyám térde kalácsát a gdpből és hozzáadnánk a cinegék számát az államadóssághoz, akkor mi lenne...

Aztán egyszer vezetés közben hallgatom a rádiót és kiderül ám, hogy ezek az ellenzéki pártok hivatalos magyarázatai. Anyám borogass!

Meg kell mondanom, hogy a fidesz ennél jobb ellenzéket érdemelne. :D

$pi$ 2017.09.19. 20:57:35

@Ballib cenzúrázók réme 25: "2014:
Eu-s átlag: 9,8%, Magyarország: 7,5%
Tehát a Fidesz kormány alatt az EU-s átlaghoz képest is javult, 3,7% csökkenés. "

1) Nem az "eus átlaghoz képes javult", hanem "jobb lett mint az eus átlag".

2) Nem, nem 3,7%-ot javult, sokkal többet. Ha a fizetésed a szomszéd fizetésének 3%-a és utána meg 6%-a, akkor nem 3%-ot javult, hanem kétszeresére nőtt, azaz 100%-ot javult.

Figyel Castro 2017.09.20. 00:16:50

@Sexual Harassment Panda: akkor a román/ukrán/szerbnek miért jár? Megmondom én, mert erre a söpredékre szavaz. Nem mellesleg nézd meg, mi lenne az orszagod a penz nelkul, amit en (is) utalok haza... no, ki szavazzon, mesèlj!

Tiszteltetem Brüsszelet 2017.09.20. 01:15:42

@chrisred: 'Az egykulcsos adóval a képzett, diplomás szakemberek nagy része rosszul járt, leginkább a pályakezdők.'

Ezt megpróbálhatod kifejteni a 2010es és a 2017es bérkalkulátor példáival, mert pont fordítva volt, nem véletlenül a szocik szavazói -meg a DK- a legöregebbek.

chrisred 2017.09.20. 05:50:53

@Tiszteltetem Brüsszelet: Nem, ennek semmi értelme nem lenne, legfeljebb a 2010. és 2011. évi adólevonások összehasonlításának. Annak, aki 2011-2015 között hagyta el az országot, időgépre lett volna szüksége, hogy a 2017. évi béreket számításba vegye a döntésénél.

A 2011. évi nettó keresetek alakulása változatlan bruttó bér esetén

Keresetkategóriák osztályközei Létszám megoszlás Nettó kereset veszteség/nyereség
(a kategória tetején)
Ft/fő/hó % havonta Ft éves Ft
-75 000 5,6 -2 423 -29 076
75 001 – 80 000 3,0 -2 384 -28 608
80 001 – 90 000 10,6 -2 307 -27 684
90 001 – 100 000 7,9 -2 230 -26 760
100 001 – 110 000 6,3 -2 153 -25 836
110 001 – 120 000 5,5 -2 076 -24 912
120 001 – 130 000 5,1 -1 999 -23 988
130 001 – 140 000 5,5 -1 922 -23 064
140 001 – 150 000 6,1 -1 845 -22 140
150 001 – 160 000 3,7 -1 768 -21 216
160 001 – 170 000 3,1 -1 691 -20 292
170 001 – 180 000 2,9 -1 614 -19 368
180 001 – 190 000 2,4 -2 993 -35 916
190 001 – 200 000 2,6 -4 440 -53 280
200 001 – 220 000 3,8 -5 686 -68 232
220 001 – 240 000 3,3 -5 532 -66 384
240 001 – 260 000 2,9 -5 354 -64 248
260 001 – 280 000 2,3 -2 152 -25 824
280 001 – 300 000 2,1 1 050 12 600
300 001 – 350 000 3,7 6 870 82 440
350 001 – 400 000 2,8 16 780 201 360
400 001 – 500 000 3,3 36 600 439 200
500 001 – 600 000 1,9 56 420 677 040
600 001 – 800 000 1,8 95 190 1 142 280
800001 – 1 000 000 0,9 135 830 1 629 960
1 000 001 – 2 000 000 0,9 339 030 4 068 360
2 000 001 - 0,2 779 297 9 351 564
100,0

A táblázat innen nyitható meg:

www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=23&ved=0ahUKEwi92e2f7LLWAhXGDZoKHdNWA-s4FBAWCC8wAg&url=http%3A%2F%2Fwww.liganet.hu%2Fnews%2F6464%2FAz_egykulcsos_szemelyi_jovedelemado_hatasai_-_LIGA_es_MSZOSZ.doc&usg=AFQjCNGjRmQfmdaOwMR4ANv2N2hJ0GcQ2w

A legidősebbek az MSZP és a Fidesz szavazói, a diplomás pályakezdők leginkább a Jobbikra vagy az LMP-re szavaznak (de leginkább senkire), legkevésbé a rendszerváltó pártalakzatokra.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 06:20:33

@Figyel Castro:

Téves. A munkavállalói vízumhoz nem jár állampolgárság. Ezt rosszul tudod.

S persze állampolgárság nélkül szavazati jog sincs.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 06:21:19

@chrisred:

Na és? Ezek jellemzően olyan munkát végeznek, ahol eleve hiány van a munkaerőben.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 06:24:09

@Lajos Csánó:

A helyes politika: erősen adóztatni a tőkét. Különösen meg, ha az úgyis idegen. Orbánék 2 fő hibája a gazdaságpolitikában:
- nem folytatták a 2011-ben megkezdett adóreformot, ma is túl magas a bérteher,
- nem mernek keményebben ellenállni a magyarországi idegen, elsősorban német, tőkánek.

chrisred 2017.09.20. 07:33:07

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: De nem lenne hiány, ha megfizetnék a hazai munkaerőt.

Figyel Castro 2017.09.20. 09:15:59

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: nem, nem tudom rosszul. Nem a vizumrol beszelek, hanem a magyar allampolgarsagrol, csak mert magyarul beszel. Erdekes az is, hogy “mi magyarok akarjuk eldonteni, hogy kit engedunk be az orszagba”
Nepszavazason utasitottuk el az allampolgarsagot, megis megadta a fityisz nemi szavazatert cserebe
A letelepedesi kotvenyesek is bejohetnek, meg a penzuket is tisztara moshatjak itt
Hagyjuk mar...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 09:54:33

@Figyel Castro:

S mi a gond azzal, hogy magyar nemzetiségű külföldiek könnyített eljárásban magyar állampolgársághoz jurnak?

A letelepedési kötvény pedig pár ezer embert érint, s semmi jelentősége.

Nem utasította el népszavazás az állampolgárságot.

Figyel Castro 2017.09.20. 10:13:38

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: jo, akkor ervenytelen lett. Mint a kvotanepszavazas. Hogy mi a gond? A fityisz-seggnyaloknak nyilvan semmi. A gondolkodok latjak... :P

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.20. 10:52:05

@Figyel Castro:

Így van, érvényhtelen, azaz visszaszállt a döntés joga a parlamentre. Úgy néz ki, ezt te is tudod, de akkor meg mi a panaszod?

Figyel Castro 2017.09.20. 10:53:44

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: semmi. Ha a szarrol is megmagyarazod, milyen finom, egyed :D

Figyel Castro 2017.09.20. 13:24:33

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: tévedsz. Fegyvertelennel nem vivok szellemi parbajt.

Lajos Csánó 2017.09.20. 17:55:40

@$pi$: Azt állítom,nem volt ennyi pénzből 3 % alatt tartani a hiány,viszont a sok eltapsolt pénz miatt a hatékonyságunk Banglades-i szinten van! Tehát Orbán nagyobb kárt okozott mint a 2. világháború!

Lajos Csánó 2017.09.20. 17:58:37

@midnight coder: Meg is oldották a dolgot?Nem hiszem,viszont "gyártottak" 4 millió szegényt,abból minimum 2 millió mély szegény!

Bolshevik 2017.11.01. 02:45:22

@Lajos Csánó: "Tehát Orbán nagyobb kárt okozott mint a 2. világháború! "

...na ezért komolyan vehetetlen kb. minden ellenzéki nyüszítés. Egy atombombás, gázkamrás világégés ötvenmillió halottal szerinted kisebb gond, mint Orbán Viktor.

Lajos Csánó 2017.11.01. 08:21:49

@Bolshevik: Nem a viéágról,Magyarországról beszélek!
süti beállítások módosítása